بیست و نهمین شهرستان خراسان رضوی با نام صالح آباد روز شنبه با برپایی نشست شورای اداری این شهرستان تازه تاسیس با حضور سرپرست استانداری خراسان رضوی دایر شد.

شهرستان جدید صالح آباد در خراسان رضوی تاسیس شد


به گزارش قدس آنلاین، انفکاک سیاسی اداری یکی از بخشهای شهرستان تربت جام با تاسیس 'صالح آباد' به عنوان بیست و نهمین شهرستان خراسان رضوی در جوار مرز ایران و افغانستان اخیرا از سوی وزارت کشور ابلاغ شده بود.
سرپرست استانداری خراسان رضوی در نخستین نشست شورای اداری شهرستان تازه تاسیس صالح آباد بر شتاب در استقرار ادارات دولتی در این شهرستان تاکید و بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های پیش رو در این شهرستان استقرار هرچه ریعتر ادارات دولتی است و این موضوع در نشست شورای اداری خراسان رضوی نیز به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
قربان میرزایی همچنین به استفاده از مدیران بومی منطقه در دستگاههای اجرایی اشاره و بیان کرد: استفاده بجا از نیروهای بومی و منطقه ای در چارچوب قانون در بدنه دستگاههای دولتی شهرستان یکی دیگر از موضوعاتی است که به جد دنبال آن هستیم.
وی همچنین گفت: با توجه به کمبود برخی زیرساختهای لازم در شهرستان نوپای صالح آباد مدیران اجرایی این شهرستان باید با روحیه انقلابی، جهادی و ملی خود را برای خدمت رسانی به مردم آماده کنند.
سرپرست استانداری خراسان رضوی افزود: ایجاد اشتغال، فراهم کردن زیرساختهای لازم در حوزه تولید و تامین معیشت خانواده های مرزنشین نقش بسزایی در امنیت پایدار مناطق مرزی دارد.
وی همچنین گفت: در برهه حساسی که دشمنان قسم خورده ایران اسلامی در پی ضربه زدن به باورهای این نظام مقدس هستند وحدت مهمترین عامل خنثی سازی نقشه های شوم دشمنان است.
میرزایی افزود: در حالی به استقبال جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی می رویم که به برکت رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح امنیتی کامل در سراسر ایران اسلامی حاکم و همین الگویی شده برای تمامی کشورهای خاورمیانه که همه ما باید شکرگذار چینن نعمتی باشیم.
وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی از هر اهرمی برای ضربه زدن به اهداف و اعتقادات ملت ما استفاده می کنند لذا همگان باید با وحدت، انسجام و همدلی نقشه ها و ترفند های آنها را نقش برآب کنیم.
امروز همچنین با حضور سرپرست استانداری خراسان رضوی ساختمان فرمانداری صالح آباد افتتاح و 'علی نصریان' به عنوان سرپرست این فرمانداری تازه تاسیس معرفی شد.
شهر صالح آباد واقع در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تربت جام، با هشت هزار و ۶۲۵ نفر جمعیت در قالب دو هزار و ۱۹۸ خانوار در فاصله ۱۷۴ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. شهرستان تازه تاسیس صالح آباد با چهار هزار ۲۰۰ کیلومترمربع مساحت حدود ۴۰ درصد از مساحت شهرستان تربت جام را به خود اختصاص داده بود. صالح آباد کنونی شامل چهار دهستان از سال ۱۳۱۶ سابقه بخشداری و از سال ۱۳۴۲ سابقه شهرداری دارد. شهرستان جدید صالح آباد دو بخش، ۸۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار و ۱۱ روستای زیر ۲۰ خانواری دارد.
با ابلاغیه جدید وزارت کشور هم اینک استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۲۹ شهرستان، ۷۲ شهر، ۷۰ بخش، ۱۶۴ دهستان و دو هزار و ۵۴۰ روستا دارد.
منبع: ایرنا
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.