خوزستان- محمد بدوی سیستم آموزشی را پر از ایراد خوانده و تاکید کرد: شکل آموزشی ما رقابتی است و تعاملی نیست، با چوب جادویی نمی توانیم رتبه دانشگاه را ارتقا دهیم مگر زیر ساخت های ما به روز شود.

با چوب جادویی نمی‌توانیم رتبه دانشگاه‌ها را ارتقا دهیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ دکتر محمد بدوی معاون پژوهشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری که امروز  ۲۴آذر  برگزار شد، با اعلام این موضوع که با وجود ۲۶ مرکز دانشگاهی و ۲۱ پژوهشکده، واحدهای فناوری پژوهش، جایگاه مستقلی ندارند، عنوان کرد: ۱۶ واحدفناوری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور مستقر است که باید در پارک علم و فناوری باشند.

بدوی از تاسیس پژوهشکده سلامت و پارک علم وفناوری رشد خبر داد و گفت: درحال انجام آن هستیم، محل مشخص و نیازمندی های این مرکز جمع آوری شده است، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نیز قول همکاری برای تامین بودجه را داده اند،

صدور هزار و ۱۴۰ کد اخلاق ایده ها

وی با بیان اینکه هر طرح تحقیقاتی برای تصویب لازم است از کمیته اخلاق بگذرد، افزود: به دلیل انباشتگی پرونده  بر آن شدیم مجوز کمیته اخلاق دانشکده پژوهش را از دانشگاه علوم پزشکی بگیریم تا کد اخلاق صادر کند و به این شکل در سال گذشته هزار و ۱۴۰ کد اخلاق داده شده است.

وی از راه اندازی طرح «بهسان» که الکترونیکی است، سخن گفت و افزود: با این طرح برای ثبت از وقتی که پروپوزال یک طرح نوشته می شود تا به سر انجام برسد دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست و تمام مراحل و هزینه ها به صورت الکترونیکی انجام شده و در همان جا هم ثبت می شود.

رتبه برتر ثبت سرطان در کشور

بدوی از دیگر فعالیت‌های دانشکده پژوهش تشکیل دبیر خانه و کمیته ثبت بیماری، برای بررسی وضعیت سلامت استان را نام برد و اظهار کرد: باید نوع بیماری ها و وضعیت بیماران را بررسی و ثبت کنیم، در غیر اینصورت جواب علمی و مستند برای بررسی سلامت استان نداریم، در این زمینه سال گذشته در ثبت بیماری سرطان رتبه برتر کشور را داشته ایم.

وی اضافه کرد: در طرح بزرگ سلامت سرطان و سلامت کبد بیش از ۳۲ هزار نفر از استان شناسایی شده و قابل پیگیری هستند، به غیر از آن طرح سلامت کارکنان دانشگاه که ۱۸ هزار نفر را در بر می گیرد و ۲۰ ساله است نیز انجام شده تا دانشگاه آنها را تحت حمایت قرار دهد و اطلاعاتی از افراد در این زمینه ها داشته باشیم.

معاون پژوهشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه در زمینه فن آوری باید از دانشگاه های پژوهشی به سمت فناوری برویم تا ایده ها را تبدیل به محصول و اشتغال کنیم، خاطر نشان کرد: به این طریق افراد از ایده ها کسب درآمد می کنند و به عنوان کارآفرین معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در شاخص های -تیتر یک پژوهشی- که تا پیش از این در بین ۹ استان بوده و مازندران به تازگی به آن اضافه شده، همیشه بین  دانشگاههای برتر کشور بوده است.

بدوی سیستم آموزشی از آموزش و پرورش تا دانشگاه ما را پر از ایراد خوانده و تاکید کرد: شکل آموزشی ما رقابتی است و تعاملی نیست، با چوب جادویی نمی توانیم رتبه دانشگاه را ارتقا دهیم مگر زیر ساخت های ما به روز شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.