سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در ۲۴ ساعت اولیه از پایان مذاکرات سوئد، ائتلاف سعودی ۲۱ حمله هوایی علیه نقاط مختلف یمن انجام داده است.

۲۱ حمله هوایی به نقاط مختلف یمن طی ۲۴ ساعت اولیه پس از توافق سوئد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد ائتلاف عربی در ۲۴ ساعت اول از پایان مذاکرات سوئد، ۲۱ حمله هوایی به همراه بمباران شدید توپخانه و تلاش مزدوران برای نفوذ به مناطقی در ساحل غربی داشته است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی ادامه داد جنگنده‌های ائتلاف ۲۱ حمله هوایی انجام داده و ۱۰ عدد از آنها علیه استان «الحدیده» و به شرح فوق بوده است: دو حمله به «الفازه»، دو حمله به «الجاح»، سه حمله به «الدریهمی»، دو حمله به «التحیا»، یک حمله به «شارع خمسین» (خیابان پنجاهم) در الحدیده، چهار حمله به «البقع»، چهار حمله به «نجران»، دو حمله به «نهم» و یک حمله به منطقه «الحیمه الخارجیه».

یحیی سریع تصریح کرد، واحد توپخانه مزدوران ائتلاف سعودی تعدادی از محله‌های مسکونی در الحدیده را با بیش از ۱۰۰ گلوله به صورت کورکورانه هدف قرار دادند همانگونه که محله‌های مسکونی در «الدریهمی» را با پنج گلوله نشانه رفتند؛ آنها همچنین شرق «الکوعی» و غرب «الشجن» را هم هدف قرار دادند.

وی در ادامه گفت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی برای نفوذ به الدریهمی آنهم با پوشش آتش‌باری گسترده را ناکام گذاشتند.

صبح امروز (شنبه) در پی حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی به استان «ریمه» یک زن کشته شد.

بر اساس گزارش المسیره، جنگنده‌های ائتلاف سه حمله هوایی به «وادی کلابه» در شهرستان «بلاد الطعام» استان ریمه داشتند که تعدادی از چهارپایان نیز طی آن تلف شدند.

گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد، پس از یک هفته سرانجام پنجشنبه هفته گذشته (۲۲ آذر) به توافق انجامید.

طبق گزارش دفتر «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل متحد در یمن، طرفین درباره سه مسأله به توافق رسیدند: شهر الحدیده و بنادر «الحدیده، الصلیف و رأس عیسی»، ساز و کار اجرای توافق تبادل اسرا و اعلام تفاهمات دو طرف در خصوص تعز (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.