رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امید بود مجلس با استفساریه به کمک شهرداری‌ها بیاید اما در نهایت ناچار شدم که وارد فرآیند انتخاب شویم.

امیدوار بودیم مجلس با استفساریه به‌کمک شهرداری‌ها بیاید/ امروز به گفت‌وگو در ابعاد مختلف نیازمندیم
به گزارش قدس آنلاین ، امشب مراسم تکریم و معارفه شهردار مشهد در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه فردوسی برگزار شد.

 امیدوار بودیم مجلس با استفساریه به‌کمک شهرداری‌ها بیاید

رئیس شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای شهر مسئولیتی قانونی و آنچه به‌عهده اعضاء گذاشته شده این است که پاسدار حریم و حرمت شهر باشند،

محمدرضا حیدری بیان کرد: یکی از آورده‌های مهم و مسؤولیت‌های خطیر انتخاب شهردار است که باید در قبال آن باید به‌مردم پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: در ۱۳ ماه گذشته نخستین جلسه معارفه شورای پنجم برای شهردار منتخب خود برگزار شد و نمی‌دانستیم در این گردش با گذر زمان چه چیزی رقم خواهد خورد و تصور نمی‌کردیم در چنین روزی بازنشست تکریم و معارفه داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای شهر به‌همراه مهندس تقی‌زاده و همکاری همه عناصر مدیریت شهری به‌ویژه تیم باانگیزه، با استعانت از خدا و امام رضا(ع) و همکاری مدیران و دستگاه‌های شهرداری تلاش وافری در حوزه‌های مختلف در شهر انجام داد و اتفاقات مبارکی افتاد.

حیدری بیان کرد: مشهد با تکیه بر داده‌های عینی و قابل اندازه‌گیری شرایط مطلوبی نسبت به‌سایر کلانشهرها در مقطع کنونی دارد.

وی اظهار کرد: مهندس تقی‌زاده خامسی اقدامات ماندگاری در شهر به‌یادگار گذاشت و همچنان از وجود وی در حوزه مدیریت شهری برخودار خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد:در مواجه با ادامه فعالیت وی در حوزه مدیریت شهری با قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان مواجه شدیم که امید بود مجلس با استفساریه به کمک شهرداری‌ها بیاید اما در نهایت ناچار شدم که وارد فرآیند انتخاب شویم. 

حیدری اضافه کرد: اینکه شاید سخت‌ترین تصمیم ما و اعضای شهر همین بود که امید ما حضور وی در مدیریت شهری بود و از طرفی الزام قانون وجود داشت.

وی متذکر شد: اکثریت شورای شهر به‌دلایل بسیار روشن و مشخص به این نکته تاکید داشتند که از وارد شدن به‌فرآیند طولانی و تنش‌زا خودداری کنند و براساس همین رویکرد شهردار انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: سابقه مدیریتی شهردار منتخب و تجربه کوتاه او در شهرداری تهران و یکسال مسؤولیت خطیر مالی و اداری شهرداری مشهد این اطمینان را به‌ما داد که مدیریت شهری مشهد می‌تواند با نیروی جوانی و انگیزه لازم کار را دنبال کند و در جمع‌بندی نهایی شورای شهر به‌این نتیجه رسید.

حیدری گفت: در آغاز این دوره از فعالیت شهری بر یک‌سری محورها تأکید می‌کنیم که نخستین نکته حرکت مدیریت شهری بر مدار برنامه عملیاتی ۱۳۹۷ ـ ۱۴۰۰ شهرداری مشهد است که شاید اساسی‌ترین مأموریت شهرداری حرکت بر مدار این برنامه است.

وی افزود: همچنین در موضوع شفافیت، انضباط مالی، فسادزدایی، توسعه متوازن و عدالت‌محور و کاهش فاصله شمال و جنوب شهر براساس شاخص‌های خدمات تأکید شده است تا تداوم سیاست تعامل و هم‌افزایی که در گذشته با نگاه و رویکرد دقیق در شهر مشهد آغاز شد، تداوم یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: حکمرانی مطلوب شهری جز با حضور تک تک مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های ملی تحقق پیدا نمی‌کند، که امید است با تعامل و هم‌سویی همه دستگاه‌های اجرایی به آن دست یابیم.

مسؤولان استان در این ۱۴ ماهه به‌هیچ درخواست من پاسخ منفی ندادند

در ادامه شهردار سابق مشهد گفت: برای شهردار مشهد آرزوی توفیق دارم که فردی از بدنه شهرداری است و انتخاب بسیار خوبی صورت گرفته است.

قاسم تقی‌زاده خامسی افزود: زمان زیادی هم نداریم و دو سال بیشتر از نظر کاری باقی نمانده، امیدوار هستم در این ۲ سال حال مردم را بهتر کند.

وی با اشاره به‌اینکه نکته دوم خطاب به همکاران، مدیران، معاونان و مسؤولان استان است، بیان کرد: من شهادت می‌دهم که در این ۱۴ ماهه به‌هیچ درخواست من پاسخ منفی ندادند و من هم تلاش کردم به‌هیچ درخواست مسؤولان استان جواب منفی ندهم و مشکل را حل کنم.

امروز به گفت‌وگو در ابعاد مختلف نیازمندیم

در ادامه شهردار مشهد گفت: زمانی که در این دوره بحث شهرداری مشهد پیش آمد به‌قرآن کریم سر زدم که آیه ۹۶ سوره اعراف آمد و دلم با این نشانه قرص شد و مطمئن هستم به‌کمک همه شما و شهروندان می‌توانیم دوران درخشان و پرامیدی را رقم بزنیم.

محمدرضا کلایی با بیان اینکه مشهد ظرفیت زیادی برای کار کردن همه ما دارد، اظهار کرد: اما این شهر خسته‌تر از آن است که تحمل تضادها را داشته باشد و مثل خیلی از شهرهای دیگر درگیر شکاف‌هایی است که تنها راه مواجه با آن‌ها گفت‌وگو است و امروز به گفت‌وگو در ابعاد مختلف نیاز داریم که پربازده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای مواجه با تضادها و شکاف‌ها است.

وی ادامه داد: بنابراین باید وارد گفت‌وگو شویم چون مشهد شهری است که آن را دوست داریم و می‌خواهیم بیشترین خدمت را به‌شهر، شهروندان و زائران داشته باشیم. 

شهردار مشهد تأکید کرد: باید پیش‌قدم شویم و قدم اول را من و همکارانم با کار و عمل برداریم که همان جلب اعتماد است، تا مردم هم در کنار ما قرار گیرند و مشهد را دوست داشته باشند تا در کنار هم بتوانیم شکاف‌های موجود در شهر التیام را بخشیم و به‌ظرفیت اصلی و جایگاه خود برسانیم.

کلایی افزود: صاحب این شهر و هرچه داریم از امام رضا(ع) است و امیدواریم ما را مشمول دعای خود کند و می‌گویم ای امام مهربانی، هر چیزی که شهر دارد ناشی از نفس پربرکت شماست و چیزی که احتیاج داریم، همدلی و مهربانی برای خدمت به زائران و مجاوران است، دل‌های ما را نسبت به‌هم مهربان کن و قوتی بده که بی‌وقفه و با تمام توان و در سطحی که شایسته نام مشهد است، به‌ارائه خدمت بپردازیم.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.