در حالی که پیش‌بینی‌ها حاکی از در پیش بودن زمستانی کم‌بارش است، با افت سرعت رشد بارش‌ها می‌توان نتیجه گرفت که آثار کم‌بارشی زمستان از هم‌اکنون قابل مشاهده است.

سرعت رشد بارش‌ها در روزهای اخیر کُند شده است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر تا ۲۳ آذر سال آبی ۹۸ــ۹۷ (۸۳ روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر ۸۶.۲ میلی‌متر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۵۳.۷ میلی‌متر) ۶۰.۵ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۲۷.۶ میلی‌متر) ۲۱۲.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا ۲۳ آذر به ۱۴۲ میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب رسید.

از ابتدای سال آبی جاری تا میانه آذرماه، شاهد ثبت بارش‌های مطلوبی در پاییز امسال بودیم؛ اما در روزهای اخیر، سرعت رشد بارش‌ها کُند شده است. در دو ماه و نیم گذشته از فصل پربارش پاییز، در برخی روزها بیش از دو میلی‌متر بارش در کشور ثبت شده و به‌طور متوسط در هر روز بیش از یک میلی‌متر بارش در کشور ثبت شده است اما در سه روز اخیر این رقم به حدود ۰.۰۳ میلی‌متر در روز رسیده به‌طوری که در ۳ روز تنها ۰.۱ میلی‌متر بارش در کشور به‌ثبت رسیده است.

در حالی که پیش‌بینی‌ها حاکی از در پیش بودن زمستانی کم‌بارش است، با افت سرعت رشد بارش‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که آثار کم‌بارشی زمستان از هم‌اکنون قابل مشاهده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.