معاون موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: نمایش‌های خیابانی با محوریت ۴۰ سالگی انقلاب در مشهد روی صحنه می‌رود.

نمایش‌های خیابانی با محوریت ۴۰ سالگی انقلاب در مشهد روی صحنه می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی سیم‌ریز درباره برگزاری دومین دوره رویداد «چله نمایش ما» اظهار داشت: برگزاری «چله نمایش ما» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی رخداد مبارکی است که به نظر من هر سه وجه تولید یک اثر هنری در آن رعایت شده  است.  

وی افزود: این رویداد علاوه بر اینکه در جریان برگزاری آن، هنرمندان با توجه به مضامین و موضوعات در نظر گرفته شده در حال تولید اثر هستند، اهداف و معیارهای متولیان هنر انقلابی را مدنظر دارد و از طرف دیگر در میان مردم در حال اجرا است بنابراین هر سه ضلع مورد نیاز یک اتفاق کامل هنری در این فراخوان در کنار هم قرار گرفته‌اند.

معاون هنری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه انتخاب مسائل اقتصادی به عنوان موضوع آثار نشان از وجود یک سیاستگذاری هوشمندانه برای این فراخوان دارد گفت: این روزها اذهان عمومی به‌شدت با مسائل اقتصادی درگیر هستند و میان مردم و مسئولان در زمینه گفت‌وشنود اقتصادی شکاف و خلائی وجود دارد. در این راستا قطعا یکی از ابزارهای مناسبی که می‌تواند ارتباط را بین آنان به عنوان دو رکن اساسی مسائل اقتصادی پوشش دهد بحث هنر و به ویژه مردمی‌ترین آن یعنی هنر تئاتر است.

سیم‌ریز ادامه داد: اگر به‌ درستی سیاست‌گذاری شود و آثار دربرگیرنده دغدغه‌های مردم باشد قطعا به نتایج قابل تاملی می‌رسیم بنابراین امیدوارم با اتصال خوب دو ضلع هنرمندان و متولیان، ضلع سوم که مردم هستند بتوانند نسبت به مفاهیم مدنظر اقناع شوند و با ابزار هنر، ارتباط بین مردم و مسئولان شکل بگیرد.

وی درباره همکاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با حوزه هنری در فراخوان «چله نمایش ما» تصریح کرد: موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به صورت جدی در دومین دوره «چله نمایش ما» مشارکت دارد که یکی از برنامه‌های اجرایی ما در این زمینه، سفارش متون نمایش خیابانی با محوریت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ۵ نفر از نویسندگان مشهدی است.

معاون هنری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی افزود: نمایش‌نامه‌ها در حال آماده‌سازی است و پس از نهایی شدن متون، امیدوارم بحث اجرایی را با همراهی هنرمندان این عرصه به دومین مرحله ارسال آثار به فراخوان «چله نمایش ما» برسانیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.