مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز خراسان رضوی برای شرکت در مراسم حفظ قرآن ثبت نام کرده اند.

ثبت نام ۱۲۰ هزار دانش آموز خراسان رضوی در طرح حفظ قرآن

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده  در مراسم حفظ قرآن کریم توسط دانش آموزان که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار  شد اظهارکرد: اولویت فعالیت ها در وزارت آموزش و پرورش توجه به تعالیم و آموزه های دینی بوده و بسیار مهم است که میزبان دانش آموزانی به نمایندگی از حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز که در سامانه ثبت نام کرده بودند در این مراسم شرکت کرده اند.

وی افزود: نهضت حفظ قرآن که در آموزش و پرورش آغاز شده به دلیل این است که ما بتوانیم قرآن را در سرلوحه اعمال و کردار خود قرار دهیم زیرا هدایت انسان از طریق قرآن انجام می شود و اگر قرار است کسی به سعادت و  کمال برسد قطعا یکی از راه های اساسی آن مطالعه و عمل به آیات قرآن است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: تفاوت ویژه این مراسم با مراسمات مشابه در گذشته، مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم است از همین روی حفظ قرآن کریم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت در حوزه قرآن، عترت و نماز فعالیت های بسیار خوبی در دستگاه تعلیم و تربیت انجام گرفت که از جمله این اقدامات می توان به نهضت حفظ قرآن کریم اشاره کرد.

وی گفت: با یاد و ذکر خدا دل آرام می گیرد و فهم بهتر قرآن با حفظ قرآن امکان پذیر است و برای حفظ قرآن، آیات قرآنی باید مستمر و مداوم تلاوت شود که در نتیجه  سبب انس و الفت با این کتاب آسمانی می شود و این انس و الفت فهم و درک بیشتر آیات نورانی را در بر خواهد داشت.

خدابنده تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز براساس سند تحول بنیادین باید در مسیر تعلیم و تربیت تمام ساحتی قدم بردارد و یکی از  ساحت ها، ساحت اخلاقی، اعتقادی و عبادی است و در حوزه اخلاق، اعتقادات و عبادات، قرآن جایگاه بسیار ویژه ای دارد به همین سبب اولویت فعالیت های فرهنگی و تربیتی با فعالیت های قرآنی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.