خراسان شمالی- مینو اصلانی گفت:اکنون ۹ میلیون زن بسیجی در کشور وجود دارد که شماری از این زنان فرماندهی ۲۰ هزار پایگاه بسیج را برعهده دارند.

"امید به زندگی" زنان ۷۶ و در مردان ایرانی ۷۴ سال است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مینو اصلانی رئیس سازمان جامعه زنان کشور در نشست خبری در بجنورد گفت: زنان ایرانی در شاخص امید به زندگی در جایگاه چهار کشور برتر قرار دارند.
وی با بیان اینکه شاخص امید به زندگی در زنان ایرانی هم اکنون ۷۶ سال است گفت:  در سال ۱۳۵۵ این شاخص در کشور ۵۵ سال بود و امید به زندگی مردان ایرانی نیز هم اکنون ۷۴ سال است.
اصلانی گفت: امروز ۱۲ هزار زن نویسنده در سطح کشور وجود دارد که حتی اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی نیز در مقایسه با قبل از انقلاب ۷۰ برابر شده است، زنان ایرانی در تولید علم نقش بسزایی بر عهده دارند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: امروز زنان در ۴۸ رشته ورزشی قهرمانی فعالیت دارند در حالی که قبل از انقلاب انگشت شمار بودند، تاکنون ۳۸ هزار داور زن در زمینه های مختلف تربیت شده اند.
اصلانی به آمار هفت هزار زن شهید اشاره کرد و گفت: علاوه بر این زنان ایرانی فرزندان و همسران خود را برای مقاومت در برابر دشمنان به جبهه های جنگ اعزام می کردند در حالی که در کشور های دیگر این فرهنگ وجود ندارد.
وی از جنبش احیای پدرسالاری، فرهنگ حجاب در دنیا خبر داد و گفت: هم اکنون این جنبش گسترش پیدا کرده است و به دنبال این امر هستند که حرمت پدر را دوباره احیا کنند.
اصلانی در بخش دیگری از سخنانش به آسیب های اجتماعی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی نیز اشاره ای کرد و اظهار داشت: هم اکنون زنان ایرانی باید از الگوی نه شرقی و نه غربی استفاده کنند و دنبال الگوگیری از زنان غربی نباشند چرا که آنان هم اکنون از وضعیت خود خسته شده اند و آن را به عنوان دغدغه مطرح می کنند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: رهبر معظم انقلاب بار ها در سخنان خود مطرح کرده است که مواظب باشید نقش زن و مرد جا به جا نشود، زن نباید دغدغه تامین معیشت را داشته باشد این در حالی است که هم اکنون در برخی از کشور ها به زن تحمیل شده حتی در قانون آنان نیز آمده است.
وی با بیان اینکه نباید وضعیت کشور به این مراحل برسد اظهار داشت: زن تامین معیشت خانواده را بر عهده ندارد اگرچه کمک کننده است.
اصلانی با بیان اینکه بحث حضور زنان در ورزشگاه ها حاشیه است اظهار داشت: تنها تعداد اندکی از زنان خواهان حضور در ورزش گاه ها هستند اما به این امر زیاد پرداخته شده است.
این مقام مسئول گفت: هم اکنون در حالی حضور زنان در ورزشگاه ها مطرح می شود که بیشتر  مسابقان ورزشی زنان بدون حضور تماشاگر برگزار می شود، اگر زنان علاقه مند به تشویق ورزش کاران هستند چرا هم اکنون سالن های زنان خالی است.
اکنون ۹ میلیون زن بسیجی در کشور وجود دارد که شماری از این زنان فرماندهی ۲۰ هزار پایگاه بسیج را برعهده دارند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.