روسای جمهور سوریه و سودان، طی نشستی در دمشق درباره روابط دوجانبه و تحولات سوریه و منطقه گفت‌وگو کردند.

دیدار رئیس جمهور سودان با بشار اسد در سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، شامگاه یکشنبه از همتای سودانی‌اش «عمر البشیر»، در فرودگاه بین‌المللی دمشق استقبال به‌عمل آورد.

رئیس‌جمهوری سودان عصر یکشنبه برای انجام سفری کاری، وارد سوریه شد.

طبق این گزارش، روسای جمهوری سوریه و سودان طی نشستی در کاخ «الشعب»، به بررسی روابط دوجانبه و تحولات اوضاع در سوریه و منطقه پرداختند.

این دو رئیس‌جمهور در این نشست تأکید کردند که شرایط و بحران‌های حاکم بر برخی کشورهای عربی مستلزم تجدیدنظر در رویکردهای عربی است که بر احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی‌شان استوار است و این امر، به نوبه خود ضامن بهبود روابط عربی- عربی است که به منافع امت عربی خدمت می‌کند.

بشار اسد و عمر البشیر خاطرنشان کردند که حوادث منطقه و به‌ویژه کشورهای عربی ضرورت سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی و نیز همکاری با یکدیگر برای مقابله با سناریوهایی، که منافع کشورهای منطقه را تهدید می‌کند، مورد تایید قرار می‌دهد.

عمر البشیر تصریح کرد، سوریه کشوری مهم است و تضعیف دولت این کشور دیگر کشورهای عربی منطقه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و تحولات چند سال اخیر منطقه، کاملا گویای این مساله است.

رئیس‌جمهوری سودان همچنین بر حمایت کشورش از سوریه و امنیت آن تأکید کرد و افزود که خارطوم آماده حمایت از وحدت اراضی سوریه است.

از سوی دیگر، بشار اسد متذکر شد که سوریه به‌رغم اتفاقات چند سال جنگ، همچنان هویت عربی خود را حفظ کرده است.

رئیس‌جمهوری سوریه تأکید کرد اتکای برخی کشورهای عربی به غرب هیچ منفعتی برای امت عربی ندارد بلکه بهتر است این کشورها به هویت عربی و به مسائل امت عربی متعهد بمانند.

وی همچنین از البشیر به خاطر سفر به سوریه تشکر کرد و اظهار داشت که این سفر، انگیزه‌ای قوی برای بازگشت روابط بین دو کشور به سطح روابطِ قبل از جنگ علیه سوریه، است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.