رشت-فرهاد دلق پوش در حاشیه بازدید از واحد صنعتی قطعات جلوبندی خودرو در شهر لاهیجان گفت: برای ایجاد کارخانه تولید دو نوع خودروی سبک در استان گیلان سرمایه گذاران با حمایت و ترغیب این سازمان در آینده نزدیک اقدام خواهند کرد.

سرمایه گذاری برای تولید دو نوع خودروی سبک در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی صنعت معدن و تجارت گیلان، فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، با بیان اینکه ایران رتبه شانزدهم را در صنعت خودروی جهان دارد گفت: شرکت های قطعه سازی پشتیبان لاینفک خودروسازان هستند و این صنعت یکی از صنایع پیشتاز در عصر تکنولوژی امروزی محسوب می‌شود.

وی کسب و حفظ این رتبه در شرایط دشوار تحریم‌های بین‌المللی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: مدیریت کیفیت قطعات تولیدی، خدمات پس از فروش، موفقیت در بازاریابی؛ سه عامل کلیدی امیدوار کننده در جهت رقابت بیشتر در عرصه صنعت خودرو می باشد که این مهم نشانگر اهمیت ویژه ای از جایگاه قطعه سازی در این صنعت است.

وی بازار خودرو را با توجه به ازدیاد تقاضا در ایران، رتبه دوازدهم برشمرد و عنوان کرد: با توجه به شرایط تحریم و گرانی قطعات وارداتی بهترین گزینه تقویت وهمراهی قطعه سازان داخلی بعنوان بازوی توانمند صنعت خودرو می باشد.

دلق پوش از کارآفرینی بعنوان یک ماهیت ارزشمند در جامعه یاد کرد و گفت: با توجه به سابقه بیش از ۶۰ سال فعالیت مستمر شرکت قطعه سازی لاهیجان، این صنعت می‌تواند با تکیه بر توانمندی و پویایی همگام با تکنولوژی های نوین، آینده مطلوبی در فضای اقتصادی جامعه داشته باشد.

این مقام مسئول فعالیت بیش از ۹ واحد قطعه سازی و تولید کننده لوازم یدکی خودرو در گیلان را فرصتی برای تامین زنجیره صنعت خودرو برشمرد و گفت: تحولات سریع در صنعت خودروسازی نیاز به برنامه‌ریزی تغییر در نوع تولیدات از دشواری ها و ظرافت های این صنعت است که البته این سازمان جهت تامین نقدینگی و افزایش تولید در قالب اعطای تسهیلات کارگروه رونق تولید در صنعت قطعه سازی و لوازم یدکی حمایت خواهد کرد.

وی در در ادامه بازدید با جمعی از سرمایه گذاران تولید خودرو که با هماهنگی و حضور ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد ودر خصوص نتایج این دیدار اظهار داشت: برای ایجاد کارخانه تولید دو نوع خودروی سبک در استان گیلان این سرمایه گذاران با حمایت و ترغیب این سازمان در آینده نزدیک اقدام خواهند کرد.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام این خبر تصریح کرد: حسب طرح ارائه شده در راستای تولید خودرو، پیش بینی می شود زمینه اشتغال ۵ هزار نفر به صورت مستقیم در استان فراهم گردد.

گفتنی است شرکت قطعه سازی جلوبندی خودرو از جمله واحدهای دانش بنیان صنعتی مستقر در شهرستان لاهیجان است که هم اکنون با تولید ۷۵ قطعه، بستر اشتغال ۱۰۵ نفر را در این واحد فراهم کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.