کره شمالی اقدام ایالات متحده در قراردادن ۳ مقام ارشد این کشور در فهرست سیاه را محکوم کرده است.

تحریم‌های آمریکا مسیر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره را مسدود خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کره شمالی روز یکشنبه تصمیم اخیر دولت آمریکا در افزودن نام ۳ مقام ارشد دولتی این کشور در فهرست تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده را محکوم کرد.

آمریکا به تازگی ۳ مقام ارشد کره شمالی از جمله یک دستیار عالی رتبه رهبر این کشور را به اتهام نقض حقوق بشر در فهرست سیاه تحریم قرار داده است.

وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اخیرا، آمریکا توطئه حقوق بشری علیه کره شمالی را بار دیگر از سر گرفته است و با افزودن نام مقام های ارشد دولتی کره شمالی در فهرست تحریم های یکجانبه خود عملا قصد تحریک عمدی پیونگ یانگ را دارد.

این بیانیه افزود: اقدامات خصمانه و شرورانه آمریکا علیه کره شمالی و اعمال تحریم ها عملا مسیر خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را برای همیشه مسدود خواهد کرد.

وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد: دیپلمات های آمریکایی باید از سابقه گذشته اقدامات واشنگتن علیه پیونگ یانگ این واقعیت را درک کنند که تحریم و فشار هیچ گونه کارایی علیه کره شمالی نخواهد داشت. این یک اشتباه محاسباتی بزرگ است.

وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد: اقدامات خصمانه آمریکا موجب بدتر شدن اوضاع در منطقه خواهد شد و این اقدامات به نفع صلح و ثبات شبه جزیره کره نخواهد بود. آمریکا پیش از انکه خیلی دیر شود باید بفهمد که فشار حداکثری علیه ما هیچ گونه کارایی نخواهد داشت و به جای اعمال فشار، رویکرد صادقانه ای را برای اجرای توافقات نشست رهبران دو کشور در سنگاپور اتخاذ کند.

آمریکا دوشنبه گذشته ۳ مقام ارشد کره شمالی از جمله وزیر امنیت این کشور را به اتهام نقض حقوق بشر و سانسور در فهرست سیاه قرار داده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.