مازندران- احمد آفرین محمدزاده از کنترل سرعت اتومبیل ها در ۶۰ نقطه از محورهای استان خبر داد.

تجهیز ۶۰ نقطه از محورهای مازندران به دوربین‌های کنترل سرعت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  احمد آفرین محمدزاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز بزرگترین عامل تصادفات جاده ای است، اظهار کرد: بزودی  ۱۰۰ دوربین پلیس راه نیز به سیستم هوشمند حمل و نقل استان اضافه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه عبور عرضی در جاده های مازندران بسیار بوده و نیمی از پل های عابر پیاده کشور در مازندران مستقر است، یادآور شد: بعد از موتورسواران، عابرین پیاده بیشترین کشته شدگان حوادث جاده ای را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: برای جلوگیری از حوادث رانندگی، امسال ۴۶ کیلومتر نیوجرسی در محورهای استان نصب گردید و ۲۵۰۰ کیلومتر خط کشی در محورهای اصلی و فرعی نیز صورت گرفت.

محمدزاده با اشاره به اینکه ۳۷۰۰ کیلومتر راه برفگیر و ۷۰۰ کیلومتر گردنه برفگیر در استان وجود دارد، افزود: ۳۲۰ راهدار به همراه ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در ۲۲ راهدارخانه مستقر و به مسافران خدمات می دهند.

وی یاداور شد: ۶ دستگاه نمک پاش، ۴ دستگاه لودر و ۴ دستگاه گریدر جدید به ناوگان راهداری استان اضافه و با اولویت در محورهای مواصلاتی مستقر شدند.

مدیرکل راهداری مازندران با اشاره به اینکه  ۳۹ مجتمع خدمات رفاهی در حال بهره برداری و ۱۰۰ فقره موافقت اصولی نیز صادر شد، اضافه کرد: مجتمع های خدمات رفاهی در جاده ها از پراگندگی ساخت و سازها در محورها جلوگیری می کند.

محمدزاده با اعلام اینکه امسال ۵ ملیون مسافر در مازندران جابجا شدند، از وجود ۱۲۵ شرکت حمل و نقل کالا و ۲۰۷ شرکت حمل مسافر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ۳ و نیم درصد ناوگان حمل و نقل کشور در مازندران فعالیت دارند، به توزیع ۱۱ هزار حلقه لاستیک میان ۱۲ هزار و ۸۰۰ ناوگان حمل و نقل استان اشاره کرد.

مدیرکل راهداری مازندران تاکید کرد: با استقرار همکاران مان در پایانه های حمل بار، توزیع عادلانه بار را در دست اجرا داریم.

محمدزاده از آشکارسازی تمام  ۲۵۱ نقطه پرحادثه استان خبر داد و گفت: در ۵۰ نقطه پرحادثه، بصورت عملیاتی کار صورت گرفته است.

وی همه سرعت گیرهای مستقر در جاده های استان را غیرمجاز دانست و تاکید کرد: کلیه این سرعت گیرها باید برچیده شود.

محمدزاده به مسافرن زمستانی توصیه کرد قبل از تردد در محورها با سامانه ۱۴۱ ارتباط برقرار و با امکانات و آگاهی کامل در جاده ها حضور یابند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.