۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 634958

وزیر خارجه قطر در گفت‌وگویی با یک رسانه آمریکایی از تحریم‌های یکجانبه علیه ایران انتقاد کرد و گفت که این اقدامات، راه حل محسوب نمی‌شوند.

قطر: تحریم‌ ایران راه حل نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «شیخ محمد بن عبدالرحمن الثانی» وزیر خارجه قطر در گفت‌وگویی با یک رسانه آمریکایی تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را محکوم کرد و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده امارات متحده عربی در یمن، لیبی و سومالی را مورد انتقاد قرار داد. 

آل ثانی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: «نمی‌توانیم یک کشور را به خاطر بی‌ثبات شدن منطقه مقصر بدانیم. وضعیتی که دچار آن شده‌ایم نتیجه سیاست‌های چندین کشور است.»

 وزیر امور خارجه قطر در ادامه گفت: «ما در حال حاضر با عربستان سعودی و سیاست‌های آنها در محاصره قطر، ادامه بدون دلیل جنگ یمن و ربودن نخست‌وزیر لبنان اختلاف داریم. با سیاست‌های امارات هم اختلاف داریم. آنها از رژیم‌های بی‌رحمی حمایت کرده‌اند، حامی کودتای نظامی در لیبی بودند و از بی‌ثباتی سومالی پشتیبانی کردند و به دنبال تجزیه و ایجاد تفرقه در یمن بودند. فقط همین سیاست‌ها هستند که بی‌ثبات‌سازی به شمار می‌روند.»

آل ثانی در بخش دیگری از این مصاحبه از تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران هم انتقاد کرد. او همچنین از اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواست برای حل بحران‌های منطقه‌ای با یکدیگر تعامل کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره اقدام دولت آمریکا در اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه علیه ایران پس از خروج از توافق هسته‌ای با ایران گفت: «ما از اقدامات یکجانبه علیه هیچ کشوری حمایت نمی‌کنیم. تحریم، راه پیشرفت به سوی حل مشکلات نیست.»

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر گفت: «از آمریکا می‌خواهیم بار دیگر به میز مذاکره برگردد و راه حلی دیپلماتیک در پیش بگیرد چون ما تاب وقوع تنشی دیگر در منطقه‌مان را نداریم. شما می‌توانید وضعیت ما در قطر را تصور کنید. ما بین ایران و عربستان سعودی هستیم که هر دوشان با یکدیگر رقیب هستند. بین ایران و آمریکا هستیم. آمریکا روابط بسیار نیرومندی با قطر دارد و این ما را در وضعیت نامناسبی قرار می‌دهد.»

وزیر خارجه قطر تأکید کرد: «چه بپسندیم و چه نه، ایران، بخشی از منطقه ما است. خواه با سیاست‌های ایران موافق باشیم یا مخالف، اینطور است.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.