البرز- سرهنگ دوم علی عسگری از کشف بیش از ۸ تن انواع مواد مخدر در ۸ ماهه سال جاری در البرز خبر داد وگفت: این میزان کشفیات به نسبت سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

رشد ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سرهنگ دوم علی عسگری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری که در اداره مبارزه با مواد مخدر استان البرز برگزار شد با اشاره به آمار ۸ ماهه سال جاری در خصوص اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا روز گذشته  ۸ تن و ۶۶۶ کیلو کشفیات مواد مخدر در استان البرز داشته ایم.

وی افزود: از این مقدار کشفیات ۶۷۰ کیلوگرم هروئین، یک تن و ۸۹۰ کیلوگرم مرفین، ۵ تن و ۱۵۴ کیلو گرم تریاک، ۶۶۵ کیلو گرم حشیش، ۱۱ کیلو گرم سوخته تریاک، ۱۶۳ گرم گراس، ۳۰ کیلوگرم شیشه و ۶۰ کیلوگرم سایرمواد مخدر بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به اینکه سال گذشته  در مقایسه با سال مشابه دراین مدت ۵ تن و ۷۵۰ کیلو گرم کشفیات مواد مخدر صورت گرفت گفت: ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشته ایم.

سرهنگ عسگری با بیان اینکه عملیات های مشترکی به نام عملیات های برون استانی انجام شده است، گفت:درعملیات های مشترک بین استان های همجوار از جمله پلیس تهران بزرگ نیزحدود ۲ تن و ۸۰۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: مزیت این عملیات های مشترک این بوده است برخی از افراد تحویل گیرنده و خریدارمواد مخدر در حوزه استحفاظی استان البرز بودند ولی محل دپوی مواد مخدر در استان های همجوار است که البرز به لحاظ جلوگیری از پخش مواد مخدر درسطح استان دراین عملیات مشارکت داشته است.

این مسئول با بیان اینکه دراین بازه زمانی دراستان البرز حدود ۵۶۹ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده است، افزود: ۲ هزار و ۲۱۰ نفر توزیع کننده خرد در محلات سطح شهر کرج و سایر شهرستانها، تعداد ۸ هزار ۷۵۰ نفر نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شدند.

سرهنگ عسگری در ادامه گفت: بالغ بر ۱۴ هزار نفر معتاد متجاهر در این بازده زمانی در استان جمع آوری و تحویل مراکز غربالگری سازمان بهزیستی استان البرز داده شده است همچنین ۲۱۵ خودرو از قاچاقچیان مواد مخدرتوقیف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز خاطرنشان کرد:دراین مدت ۳۴ باند مواد مخدر متلاشی شده و ۳ قبضه اسلحه جنگی نیزکشف شده است.

وی با اشاره به طرح های اجرایی شده در سال ۹۷، گفت: ۱۶۱ مرحله طرح کنترل محورهای مواصلاتی در سطح استان داشتیم که در اجرای این طرح ها ۲ تن و ۴۲۰ کیلو گرم انواع موادمخدر و طرح پاکسازی نقاط آلوده ۲۹۷ مرحله بود که یک تن، ۱۱۱ کیلو گرم مواد مخدر کشف و ۵ هزار ۵۲۷ نفر هم درراستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده دستگیر شدند.

سرهنگ عسگری اضافه کرد:در طرح ارتقا امنیت اجتماعی سطح محلات که ۳۲مرحله بود، ۳۱۳ کیلو مواد مخدر که ۱۶۲ نفر دستگیر شدند این طرح ها همان میزان کشفیات سال ۹۷ می باشد.

وی به کشفیات که در آذر ماه امثال صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: ۳۷ نفر قاچاقچی، ۲ نفر حمل کننده مواد مخدر، ۸۳۵ نفر نگهدارنده، ۱۶۰ نفر خرده فروش، ۵۳۵ نفر معتاد دستگیر و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در این  مدت کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با تاکید بر اینکه مرکز مشاوره ای در مرکزمبارزه بامواد مخدر استان البرز تشکیل شده است، گفت: در این مرکز کارشناسان روانپزشکی به صورت رایگان مشاوره درخصوص آسیب های اجتماعی مواد مخدربه شهروندان البرز نشین خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: دراین مکان نمایشگاه دائمی پلیس مبارزه باموادمخدر مستقر است و توافق نامه ای با  اداره آموزش پرورش داریم که دانش آموزان مقطع متوسطه ازاین نمایشگاه بازدید می کنند و اعزام کارشناس به مدارس نیزدربرنامه های پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

سرهنگ عسگری به ماده مخدر گل اشاره کرد و گفت: متاسفانه فقدان آگاهی مردم در انواع مخدرها در جامعه علل گرایش به این مواد مخدر است که رو به افزایش است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با بیان اینکه خوشبختانه در سطح استان البرز با هماهنگی اداره کشاورزی بازدید میدانی از گلخانه های موجود در سطح استان صورت گرفته است، گفت: پرورش این نوع گیاه مخدر در استان دیده نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: لزوم آگاهی خانواده ها در زمینه این ماده مخدر ضروری است چراکه این ماده اثرات توهم زایی بسیار بالایی دارد و بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.