البرز - سومین همایش مدیریت حمل ونقل شهری به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ترافیک در سالن همایش های باشگاه میلاد کرج برگزار شد.

رفع مشکلات ترافیکی کلانشهر کرج نیازمند اراده مردم و مسئولان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سومین همایش مدیریت حمل و نقل شهری کرج امروز(دوشنبه) با حضور اعضای شورای اسلامی کرج، شهردار کرج وجمعی از مسئولین و کارشناسان حوزه حمل و نقل در سالن همایش باشگاه میلاد برگزاری شد.

در این مراسم نقطه نظرات لازم از سوی برخی مدیران شهری و اساتید برجسته دانشگاهی مطرح شد.

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج در این همایش ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز ملی حمل و نقل، اظهار کرد: حمل و نقل و ترافیک حوزه مهمی است و چالش های متعددی درجامعه به همراه  دارد.

وی افزود: باید در حوزه حمل و نقل سرمایه گذاری های بیشتری از جمله سخت افزاری و نرم افزاری صورت گیرد چراکه هدر رفت منابع، چالش جدی دارد که به علت عدم ساماندهی حوزه حمل و نقل با آن رو به رو هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر کرج  با بیان اینکه استفاده از طرح های نوین، دانش و تخصص جوانان در حوزه حمل و نقل مهم ترین اقدام در راستای کاهش آلودگی هوا می باشد، خاطرنشان کرد: شورای شهر توجه ویژه ای به ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و قسمت قابل توجه ای از اعتبارات را به این حوزه تخصیص داده است.

 زارع با اشاره به بررسی های صورت گرفته درطی سنوات گذشته، گفت: میزان رشد و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب نبوده و گاها مسیر اشتباهی در این حوزه طی شده است.

 وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در حوزه حمل و نقل انبوه با مشکلات فراوانی مواجه هستیم در تلاش هستیم تا بخش عمده این مسائل با توسعه، نوسازی و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی برطرف شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرج  در پایان خواهان رسیدگی به جانمایی نامناسب ایستگاه های تاکسی در سطح شهر شد

احداث رینگ دوچرخه سواری در بلوار ماهان تا پایان سال جاری

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج  در این همایش به بخشی از مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج اشاره کرد و گفت: بسیاری از اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی کرج با توجه به فرسودگی و طبق قوانین از رده خارج  شده اند.

وی افزود: اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد تومان برای بهبود، بازسازی و نوسازی سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز است و این در حالی است که طبق بررسی های صورت گرفته استفاده از ظرفیت مینی بوس به عنوان وسایل نقیله متوسط در برخی خطوط بخشی از مشکلات را برطرف می کند.

حاجی قاسمی با  بیان اینکه مهندسی خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر کرج صحیح نیست، گفت: این امر به عنوان یکی از اولویت های کاری مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج پیگیری خواهد شد.

وی اجرای طرح هوشمندسازی چراغ های راهنمایی و رانندگی را یکی از مهم ترین اقدامات دستور کار اعلام کرد و گفت: امید است تا پایان سال جاری احداث رینگ دوچرخه سواری در بلوار ماهان به نتیجه برسد.

۷۰۰ نفردر پروژه قطارشهری فعالیت می کنند

 در ادامه این همایش محمد حسین خلیلی اردکانی دیگر عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه آلودگی هوا آثار مخرب روانی در زندگی شهری و شهروندان ایجاد  کرده است، گفت: آلودگی هوا در کلانشهرها با توجه به افزایش  بی رویه جمعیت در این مناطق نقش تاثیرگذار و منفی را در سلامت جسمی و روحی شهروندان ایفا می کند.

وی افزود: رفع مشکل آلودگی هوا، افزایش سطح رضایت و نشاط شهروندان با توجه به چگونگی تردد وسایل نقلیه همگانی و خصوصی امکان پذیر خواهد بود.

 عضو شورای اسلامی شهر کرج توجه به حمل ونقل ریلی  که یکی از مهم ترین راه های تردد در شهر وعدم گره های ترافیکی درون شهری دانست و گفت: با پیگیری های جدی و مداوم شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری کرج پروژه قطارشهری فعالیت خود را از سر گرفته و در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نفر در راستای اجرای این طرح بزرگ عمرانی مشغول فعالیت هستند.

محمدرضا احمدی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج  نیز با اشاره به اینکه این همایش در راستای توسعه پایدار و لزوم توجه به حمل ونقل پایدار برگزار شده است، گفت: بر اساس سند چشم انداز توسعه کرج؛ ایجاد شهری سالم، پاک، دارای ترافیکی روان و انسان محور مورد توجه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مجموعه مدیریت شهری کرج قرار دارد.

وی در ادامه گفت: کاهش سفرهای زاید درون شهری یکی از مهم ترین مباحثی است که در این راستا مورد بررسی قرار می گیرد چراکه بهبود وضعیت ترافیک بر مبنای توجه به تردد عابرین پیاده و شهروندان امکان پذیر خواهد شد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه شاخص استانداردی برای سرانه معابر در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل ترافیکی باید به تردد عابرین پیاده توجه ویژه داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در پایان با اشاره به اینکه رفع مشکل ترافیکی کلانشهر کرج بدون عزم و اراده همگانی مردم و مسئولان امکان پذیر نیست، گفت: اتخاد راه های علمی و تخصصی برای رفع مشکلات ترافیکی با تکیه بر توان و تخصص نیروهای جوان  نخبه با سرعت بیشتری محقق  می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.