مسئولان هواپیمایی امروز در همایش حمل و نقل اعلام کردند، عبور ناوگان هوایی همه کشورها از ایران غیر از رژیم اشغالگر قدس همچون گذشته آزاد است، از نظر قیمت بلیت هواپیما می‌خواهیم اجحافی به مسافر نشود.

آمریکا به دنبال کاهش پروازهای ما است که این گونه نخواهد شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، امروز در محل نمایشگاه حمل و نقل در تهران،  رئیس سازمان هواپیمایی کشور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر، سرپرست شهرفرودگاهی امام خمینی و رئیس شرکت فرودگاه ها و خدمات ناوبری هوایی ایران در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته شرکت کردند.

در این نشست عابدزاده در مورد استفاده از آسمان ایران برای عبور هوابیماهای خارجی گفت: به غیر از رژیم غاصب اسرائیل، همه کشورها می توانند از آسمان ایران عبور کنند. صلاح بر این است که مانند گذشته عمل کنیم.

عابدزاده در مورد دادن سوخت به هواپیماهای ایرانی در کشورهای خارجی گفت: اکثر کشورهای اروپایی، لبنان و دیگر کشورها سوخت به شرکت های ما نمی‌دهند. بنابراین شرکت‌ها مدیریت می‌کنند و تا حدودی موفق بودند. امریکا به دنبال کاهش پروازهای ما است که این گونه نخواهد شد. همچنین افزایش ۲.۵ برابری ارز صنعت هوایی را با مشکلاتی مواجه کرد. ۵۰ درصد هزینه‌ها ارزی است که برای متعادل شدن زمان می‌برد.

عابدزاده در مورد توسعه در شرایط تحریمی عنوان کرد: حفظ شرایط فعلی و کم نشدن پروازها اولویت دارد. ظرف سه تا ۴ ماه آتی پروازها در فرودگاههای کوچک انجام خواهد شد. در حوزه ساخت لاستیک هوابیما، مواردی ساخته شده و تست شده و دنبال تعمیم آن هستیم.

عابدزاده در مورد بلیت چارتری: تلاش داریم آنها را به حداقل برسانیم . چارتر از بین نخواهد رفت نه به صورت تک فروش بلیت بلکه برای گردشگری حمایت می‌کند و مورد حمایت ما خواهد بود.

عابدزاده در مورد سوخت گیری شرکت های ایرانی در کشورهای مختلف گفت : امریکایی ها ۴۰ سال است که با ما می جنگند و تا حال هم شکست خوردند. اگر بگوییم کجا سوخت میگیریم بعدا مشکل ایجاد می کند. اگر گفته نشود بهتر است.

رستمی درباره ترمینال سلام بیان داشت: این فقط یک ترمینال نیست، بلکه فرودگاه است تا اخر سال از ترمینال بهره برداری می‌شود. ۵۰ درصد ظرفیت فرودگاه افزایش می‌یابد. فرصتی برای ابر پروژه ایران شهر است.

رستمی با بیان اینکه ۷ شرکت خارجی برای پروازهای خود را قطع کردند، تصریح کرد: ۱۰ درصد از اول امسال پروازهای خارجی فرودگاه امام کاهش یافته است.

مهابادی با اشاره به اینکه دولت تا کنون هزینه فرودگاه‌ها را داده است، گفت: در نظام فرودگاهی نوین باید استفاده کنندگان هزینه‌ها را بپردازند. نگرانی از قیمت‌ها نداریم و سعی براین است که اجحافی به مسافر نشود.

مهابادی در رابطه با فرودگاه کوچک گفت: نیازمند احداث فرودگاه های جدید نیستیم و در برنامه ششم هم ممنوع شده است. ایا جلوی ایجاد فرودگاه جدید را بگیریم یا نه؟ باید جهت دهی برای توسعه فرودگاه ها بدهیم فرودگاه نسل سوم یا کوچک ناظر براین است که به دنبال اجرای عدالت جغرافیایی هستیم و هر امکان داشته باشد، ممانعت نمی‌کنیم. باید با سرمایه های مردمی ایجاد شود.

مهابادی با بیان اینکه ما باند زیاد داریم و با باند فساد خیلی فرق می‌کند، بیان داشت: قرارداد ساخت باند ۶۰ میلیارد تومان بوده که سطوح پروازی را در بر می‌گیرد و می‌توان شفاف کرد و محرمانه نیست. ۷ هزار میلیارد تومان در این چند سال هزینه کردیم و یک ریال تخلف نداریم و گزارشی در رابطه با فساد در شرکت نداشتیم.

مهابادی یادآور شد: سیاست دولت پروازها به مناطق کمتر برخوردار است ۱۰ فرودگاه کشور تعداد نشست و برخاست ها افزایش یافته است، یکی از گرایشها به سمت توسعه مناطق محروم بوده است. برداشت اثار تحریم را نداشته باشد، بلکه به عرضه و تقاضا باز می‌گردد.

رئیس شرکت فرودگاه ها و خدمات ناوبری هوایی ایران در مورد هوشمند سازی فرودگاه‌ها بیان داشت: تمرکز بر رفع مشکلات ایمنی بود. ناظر بر رفع ظرفیت گلوگاهی بود. سال آینده برای هوشمند سازی فرودگاه ها اقدام خواهد شد. راهکاری به جز روی آوردن به منابع داخلی نداریم. باید از سامانه های داخلی اطمینان پیدا کنیم.

شرف بافی در باره تاخیر پروازی گفت: ۷ درصد داخی ۸ درصد خارجی کاهش تاخیر داشتیم. مشکلی که الان داریم بدی شرایط جوی و آب و هوایی است. تفاهم نامه‌ای با انجمن هواپیمایی از هواپیمای ذخیره استفاده می‌کنیم.

فرزانه شرف بافی در مورد استقراض از سازمان بنادر گفت: ۲۰ میلیارد تومان قرض گرفتیم برای حقوق که مربوط به سال ۹۶ بود و تسویه شده است.

وی در باره وضعیت صندوق بازنشستگی هما افزود: تجمیع صندوق هیا بازنشستگی کشور براساس دستور معاون اول رئیس جمهور بوده و باید ادغام شوند و در مصوبات بودجه ۹۸ مجلس مصوب کند تا صندوق بازنشستگی وضعیت پرداخت ها مشخص شود و این پیشنهاد از سمت ما داده شده است.

شرفبافی: در کابین مسافری سوخت نمی توان جابه جا کرد. یا در بال یا سنتر تنک ( کابین مسافری) است. شایعات عجیبی است که مطرح می‌شود. گفته می‌شود در هوا سوخت گیری کنید یا در کابین مسافری سوخت را حمل کنید.

شرفبافی در مورد اینکه شرکت ایران ایردر کدام کشورها سوخت می گیرند، بیان داشت: در رم و میلان، بمبئی و کراچی سوخت می‌گیریم. البته دیگر کشورها هم هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.