یک معلم انگلیسی می‌گوید در سال تحصیلی جدید دانش‌آموزی را در کلاس درسش دیده که شلوارش را برعکس پوشیده بوده تا کسی متوجه پارگی زانوی آن نشود.

روایت معلمان انگلیسی از وضعیت فقر در مدارس این کشور

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد فقر در مدارس انگلیس در سال تحصیلی جدید نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

در این تحقیق که توسط اتحادیه ملی آموزش (NEU) انجام شده، بیش از نیمی از معلمان انگلیسی گفته‌اند که شاهد "سطح نگران‌کننده‌ای از فقر" در مدارس این کشور هستند.

طبق مشاهدات آنها، دانش‌آموزانِ کمتری امسال در مقایسه با سال گذشته توانسته‌اند با کفش و لباس و نوشت‌افزار مناسب سر کلاس درس حاضر شوند.

یک معلم انگلیسی در این باره گفته امسال دانش‌آموزی را در کلاس درسش دیده که شلوارش را برعکس پوشیده بوده تا کسی متوجه پارگی زانوی آن نشود.

یک معلم دیگر هم گفته دانش‌آموزانی در کلاس او حضور دارند که حتی در سردترین روزها هم بدون لباس گرم به مدرسه می‌آیند و کفش‌های پاره خود را با چسب نواری چسبانده‌اند.

معلمانِ شرکت‌کننده در این تحقیق در پاسخ به این سوال که فقر چه تاثیری برروی دانش‌آموزانشان داشته است، اغلب گفته‌اند که دانش‌آموزانشان در کلاس درس به وضوح از بابت لباس نامناسب و کفش پاره خود احساس خجالت می‌کنند.

انتشار نتایج این تحقیق انتقادات زیادی را متوجه دولت انگلیس کرده است. به گفته منتقدان، سیاست‌های ریاضتی دولت «ترزا می» باعث شده نسلی از کودکان در این کشور در فقر و محرومیت تحصیل کنند.

موضوع گسترش فقر در انگلیس طی سال‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. «فیلیپ الستون» گزارشگر فقر سازمان ملل چندی پیش از افزایش تعداد افرادی که در این کشور متکی به دریافت کمک‌های غذایی هستند، ابراز نگرانی کرد.

علاوه بر این، تعداد افراد بی‌خانمان نیز روز به روز در انگلیس در حال افزایش است؛ به طوریکه طبق آخرین آمار، هر ماه حدود هزار نفر به جمعیت بی‌خانمان‌ها در این کشور اضافه می‌شود.

بر اساس یک پژوهش جدید که ماه گذشته منتشر شد (اینجا)، در حال حاضر دستکم 320 هزار شهروند انگلیسی در خیابان‌ها یا اقامتگاه‌های موقت شب را به صبح می‌رسانند و این یعنی اینکه تقریبا از هر 200 بریتانیایی یک نفر جای ثابتی برای زندگی کردن ندارد.

تعداد بی‌خانمان‌ها در انگلیس در حالی رو به افزایش است که دولت این کشور تاکنون وعده‌های زیادی را برای حل بحران مسکن ارائه کرده اما نتوانسته است این مشکل و معضل اجتماعی را حل کند.

سیاستمداران مخالف دولت و فعالان اجتماعی معتقدند اینکه هر ساله تعداد زیادی از مردم به دلیل افزایش اجاره‌بها، کاهش خدمات رفاهی و فقدان مسکن اجتماعی به سمت بی‌خانمانی سوق داده می‌شوند، "بخشودنی" نیست.

داده‌های مرکز شِلتر (Shelter) نشان می‌دهد طی یک سال گذشته حدود 13 هزار نفر به تعداد بی‌خانمان‌ها در انگلیس افزوده شده است. در این میان، لندن بیشترین تعداد بی‌خانمان‌ها را در خود جای داده است.

طبق آمار ارائه‌شده از سوی این مرکز، در حال حاضر دستکم 170 هزار نفر در لندن (یک نفر از هر 52 نفر) فاقد سرپناهی هستند که بتوان آن را خانه نامید.

علاوه بر پایتخت، شهرهای دیگر انگلیس نیز در سطحی پایین‌تر با این معضل مواجه هستند. به عنوان نمونه، در برایتون از هر 67 نفر، در بیرمنگام از هر 73 نفر و در منچستر از هر 135 نفر یک نفر شب را در خیابان به صبح می‌رساند.

سازمان‌های خیریه در انگلیس اخیرا با انتقاد از شرایط افراد بی‌خانمان در این کشور اعلام کردند که طی دوازده ماه گذشته دستکم 440 بی‌خانمان از جمله یک نظامی پیشین ارتش و یک فیزیکدان فضایی در این کشور جان باخته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.