خراسان شمالی-حمید خوجانی گفت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی ازجمله عوامل تأخیر در ازدواج دختران تعیین‌شده است.

دو هزار دختر بازمانده از ازدواج تحت حمایت این نهاد قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حمید خوجانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه از میان افراد تحت حمایت این نهاد دو هزار دختر بازمانده از ازدواج وجود دارند، گفت: بخش عمده این دختران در روستاها ساکن هستند و سن بالای ۳۵ سال دارند و به‌نوعی بازمانده از ازدواج محسوب می‌شوند.

وی بابیان اینکه هزار و ۲۰۰ نفر از این دختران در روستاها ساکن هستند، گفت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی ازجمله عوامل تأخیر در ازدواج دختران تعیین‌شده است.

خوجانی ادامه داد: بر این اساس کمیته امداد این استان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و اردوهای فرهنگی برای این دختران در تلاش است مبانی ازدواج درست را به آن‌ها آموزش دهد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی همچنین از وجود چهار هزار و ۷۰۰ دختر در شرف ازدواج تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: بیش از نیمی از این دختران ساکن روستا و دارای تحصیلات زیر دیپلم هستند.

خوجانی به فعالیت‌های مختلف کمیته امداد در جهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و همچنین پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج وزنان سرپرست خانوار اشاره کرد و ادامه داد: این نهاد برای تشویق و حمایت از ازدواج زنان سرپرست خانوار بسته‌های تشویقی را در دست اجرا دارد.

وی پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال به همسران این بانوان را ازجمله بسته‌های حمایتی برای ازدواج مجدد این زنان عنوان کرد و ادامه داد: ساخت مسکن، استمرار پوشش درمان آن‌ها و فرزندانشان از دیگر محتوای بسته‌های تشویقی برای ازدواج زنان سرپرست خانوار است.

خوجانی با اشاره به بالا رفتن قیمت کالاهای ضروری جهت خرید جهیزیه نوعروسان، گفت: اعتبارات کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تنها بخش کوچکی از نیاز خانواده‌ها را برآورده می‌کند لذا در این زمینه نیازمند کمک‌های خیران هستیم.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.