حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به فواید حمام برای بدن اشاره کرده اند.

بیمارستانی مجهز و کامل به نام "حمام"

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: حمام منافع زیادی برای انسان دارد، مزاج آدمی را معتدل می کند، چرک و پلیدی را برطرف می کند، رگ ها را نرم می کند، اعضای بزرگ بدن را تقویت می نماید، فضولات بدن را ناپدید و عفونت ها را نابود می کند.

مقصود از اعتدال که به وسیله حمام نصیب بدن می شود، ظاهرا نتیجه تصرفات چهارگانه و پی در پی است که حمام در مزاج دارد، انسان وقتی وارد حمام می شود، تحت تاثیر هوای سرد و خشک است، چون وارد گرمخانه شد احساس سرما می کند، مدتی که گذشت در گرما، رطوبت واقع می شود، چون خارج شد در حالی که گرم است خشک می شود، از ترکیب این احوال یک نوع اعتدالی در مزاج به وجود می آید که سبکی و نشاط از نشانه های آن است.

بیشتر بخوانید: پیشگیری از سردرد و گیجی بعد از استحمام

این خاصیتی است که بیشتر نصیب پوست بدن می شود و اما سایر قسمت های بدن هر کدام بهره زیادی از حمام می برند که در متن به آن اشاره شده است.

نتیجه خدمت هایی که حمام به ما می کند، سلامتی و صحت مزاج است که به قیمت ارزانی به ما می رسد.

بنابراین حمام یک بیمارستان مجهز و کامل است که کشته و مرده ای بیرون نمی دهد و تمام کسالت هایی که بعد از حمام دیده می شود، در خارج از حمام بر اثر عدم مراقبت ها، سهل انگاری در غذا، لباس و شرایط کار است که گریبان ما را می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.