منابع خبری با انتشار تصاویر ماهواره‌ای اعلام کردند که تروریست‌های حاضر در شرق فرات با همکاری آمریکا دست به قاچاق نفت سوریه به ترکیه و عراق زده‌اند.

قاچاق نفت سوریه توسط تروریست‌ها با حمایت ائتلاف آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، تصاویر ماهواره‌ای از سرقت نفت سوریه از شرق این کشور توسط تروریستها و حامیانشان حکایت دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که این تصاویر توسط ماهواره و هواپیماهای شناسایی روسیه ضبط شده است.


نفتکشهای حامل نفت آماده حرکت به سمت ترکیه-۲۳ اکتبر ۲۰۱۸

در این تصاویر گروههای تروریستی حاضر در شرق رود فرات واقع در استان دیرالزور سوریه، نفت این کشور را با تانکرهای نفت‌کش به سمت ترکیه و عراق قاچاق می‌کنند.

نکته حائز اهمیت این است که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که به رهبری آمریکا در سوریه شکل گرفت و دمشق بارها خواستار انحلال آن شد، پوشش این عملیاتهای قاچاق را بر عهده داشت.

پس از اینکه قسمت اعظم دیرالزور آزاد شد، ارتش سوریه و نیروهای روسی حاضر در این منطقه در تلاشند که عملیات قاچاق نفت را کاهش دهند.

وزارت دفاع روسیه نیز چندین بار اعلام کرده که دولت ترکیه مصرف کننده اصلی نفتی است که داعش از سوریه و پیشتر از عراق به سرقت می‌برد.

بارها تصاویری در شبکه‌های خبری و مجازی منتشر شد که نشان می‌داد نفت‌کشها از مناطق تحت اشغال داعش در نزدیکی شهر «رقه»، به ترکیه نفت انتقال می‌دادند(جزئیات بیشتر).

کارشناسان نیز اعلام کردند (+) که غارت و قاچاق نفت سوریه اصلی‌ترین منبع درآمد داعش به شمار می‌رود و این ماده گرانبها را بیشتر از استان دیرالزور خارج می‌کند.

آمریکا از آگوست ۲۰۱۴ ائتلافی را بدون موافقت شورای امنیت و به صورت غیر قانونی تشکیل داد و مدعی مبارزه با تروریسم در سوریه شد.

سانا اعلام کرد که بر خلاف ادعای آمریکا، این ائتلاف زیرساختهای سوریه را تخریب می‌کند و مردم این کشور را به خاک و خون می‌کشد.

آخرین نمونه حملات ائتلاف آمریکا دو روز پیش در شهر «هجین» بود که در جریان این حملات ۱۷ غیر نظامی جان خود را از دست دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.