نماینده دائم دمشق در سازمان ملل اعلام کرد رژیم سعودی صلاحیت حقوقی و اخلاقی ندارد که در زمینه حقوق بشر در سوریه پیش‌نویس قطعنامه ارائه بدهد.

سوریه: عربستان صلاحیت حقوقی و اخلاقی ارائه پیش‌نویس قطعنامه درباره حقوق بشر را ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد ضمن خصمانه توصیف کردن تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای که رژیم سعودی به مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضع حقوق بشر در سوریه ارائه داده است، تصریح کرد رژیم سعودی صلاحیت حقوقی و اخلاقی ندارد که در زمینه حقوق بشر پیش نویس قطعنامه بدهد.

به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار جعفری در پنجاه و پنجمین کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سوریه با سیاسی کردن بند وضع حقوق بشر و نیز متوسل شدن برخی هیئت‌های دائم به ارائه پیش نویس قطعنامه‌هایی علیه برخی کشورهای مشخص و صرفا با اهداف سیاسی، مخالف است.

جعفری گفت: «هیئت کشورم مخالفت قاطع خود را با پیش نویس قطعنامه‌ای که با عنوان وضع حقوق بشر در جمهوری عربی سوریه ارائه شده است دوباره اعلام می‌کند. این مخالفت نیز هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ محتوایی است. هیئت کشورم تأکید می‌کند ارائه کننده اصلی این پیش نویس یعنی هیئت دائم سعودی اصلا نه صلاحیت حقوقی و نه صلاحیت اخلاقی دارد تا پیش نویسی درباره حقوق بشر در هر نقطه از جهان ارائه بدهد.»

وی افزود: «ما با اعتماد کامل و خالصانه باور داریم بر کشورهای عضو لازم شده است که عملا به حال رقت آوری که امروز به آن رسیده ایم فکری بکنند به ویژه آنکه ما می‌بینیم نمایندگان مملکت عربی سعودی که خشن‌ترین و خطرناکترین دیکتاتوری را روی کره زمین دارد پیش نویس قطعنامه‌هایی را درباره حقوق بشر در سوریه ارائه می‌دهند؛ سوریه‌ای که به اندازه سرعت نور در زمینه تقویت و حمایت از حقوق بشر از مملکت سعودی جلوتر است. نخستین پرسشی که به ذهن افراد پیگیر مسائل مربوط به حقوق بشر خطور می‌کند آن است که آیا عربستان خواسته‌های برحق ملت زیر یوغ شیوخ سعودی را برآورده کرده است؟! عربستان حتی نامی از پارلمان نشنیده است و تا الان نیز فاقد قانون اساسی است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.