چندی پیش در حاشیه سفر سرپرست معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی اعلام شد: شهرستان قوچان بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۵ در حوزه اشتغال و اقتصاد جزو شهرستان‌های کم برخوردار استان است، خبرنگار ما برای واکاوی و علت این امر با امام جمعه این شهرستان گفت‌وگویی را انجام داده است.

 قوچان گرفتار سیاست زدگی است

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی دستجردی در گفت‌وگو با قدس گفت: شهرستان قوچان ظرفیت‌های بسیارزیادی دارد که یکی از این ظرفیت‌ها، قرار گرفتن این شهرستان در یک شاهراه ارتباطی کشور است که سالیانه هزاران نفر از این شهرستان عبور می‌کنند تا به مشهد مقدس و زیارت امام هشتم(ع) برسند. آب و هوا و زمین‌های حاصلخیز که در این شرایط خشکسالی، بسیاری از شهرستان‌ها کمبود آب دارند وضعیت این شهرستان بهتر است و مردمانی خوب و جوانانی مستعد که می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

امام جمعه قوچان افزود: دو موضوع شهرستان قوچان را به بلایی گرفتار کرده است که اگر این دو موضوع حل نشود، همچنان مشکلات در این شهرستان ادامه خواهد داشت. ۱- سیاست زدگی ۲ - عدم استفاده از تمام ظرفیت‌های این شهرستان.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی دستجردی تصریح کرد: دو سال است که در این شهربه عنوان خادم مردم فعالیت می‌کنم و به عنوان مثال حداقل قرارگاه خاتم الانبیاء پس از گفت وگوها و رایزنی‌های متعدد اعلام کرد که ۵ پروژه مهم را می‌توانیم با اختیارات خود در شهرستان قوچان اجرا کنیم و سرمایه‌گذارانی که در نقاط مختلف استان ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی دارند اعلام آمادگی کرده‌اند که در این شهر سرمایه‌گذاری کنند و بارها به اتفاق مسئولان شهرستان با این سرمایه‌گذاران جلسه گذاشته‌ایم و پس از پایان گفت‌وگوها هیچ اتفاقی روی نداده است و مسئولان پیگیر این موضوع نشده‌اند. موضوعات سیاسی برای مسئولان ارجحیت دارد نسبت به رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و اگر اشتغال درست شود، اعتیاد نخواهد بود و اگر اعتیاد حل شود طلاق نخواهد بود و اگر طلاق نباشد زندگی‌ها سر و سامان پیدا خواهد کرد.

امام جمعه قوچان ادامه داد: از تمام ظرفیت‌های این شهر استفاده نمی‌شود در حالی که این شهر ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و مسئولان استانی و شهرستانی ازاین ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنند و در هفته بسیج که گذشت، بسیجی‌های این شهر پهپادی ساختند که تمام مراحل تست آن نیز با موفقیت انجام شده است. جوانان این شهر توانسته‌اند موتور تک چرخی بسازند که با برق کار می‌کند که تا کنون در کشور ساخته نشده است.

رتبه نخست کنکور سراسری ۹۷ در علوم تجربی نیز متعلق به یک قوچانی است و در تمام نشست‌ها و گفت‌وگوهایی که داشته‌ام متوجه شدم که مردم این شهر استعداد و توانایی انجام هر کاری را دارند که متأسفانه به دلیل گرفتار شدن در موضوعات سیاسی و عدم استفاده از ظرفیت‌های مردم، گرفتار شده‌اند و خط و خطوط سیاسی نیز که پر رنگ است موجب به وجود آمدن وضعیت کنونی در این شهر شده است. این در حالی است که قوچانی‌های بسیاری داریم که در نقاط مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما هنگامی که می‌خواهند در شهرستان خود سرمایه‌گذاری کنند ابتدا تعیین خط و خطوط سیاسی سرمایه‌گذار مهم است و اگر یک جای کار بلنگد زیر پایش را خالی خواهند کرد.

امام جمعه قوچان ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز شهرستان قوچان استعدادهای بسیار خوبی دارد که متأسفانه مسئولان مسیر را برای سرمایه‌گذاران آماده نمی‌کنند وهنگامی که سرمایه گذاران به مسئولان مراجعه می‌کنند، با پاسخ سرد آن‌ها مواجه می‌شوند و همان مسئولان طی چند ماه گذشته در مراسم افتتاح واحد صنعتی این سرمایه‌گذار حضور پیدا می‌کنند و سپس اعلام می‌کنند ما این پروژه را راه‌اندازی کرده‌ایم و این سرمایه‌گذاران چگونه با این رفتارها دلگرم تولید و کار شوند.

امام جمعه قوچان در خصوص نداشتن معاونین سیاسی، عمرانی و برنامه‌ریزی در فرمانداری شهرستان قوچان گفت: این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و حتی در سفر وزیر اطلاعات به این شهرستان به عنوان نماینده دولت این موضوع را مطرح کردیم و قرار بود که فرماندار شهرستان قوچان تغییر کند که این امر طولانی شد که دلایل آن را در وقت مناسب به مردم خواهیم گفت. تا اینکه سرانجام با آمدن فرماندار جدید اقداماتی برای تعیین معاونان فرمانداری انجام شده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.