آسوشیتدپرس نوشت سلامت اقتصادی آمریکا اغلب گزینه‌ای مهم برای انتخاب مجدد یک رئیس‌جمهور قلمداد می‌شود.

اقتصاد؛ مهتمرین چالش پیش‌روی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: بزرگترین تهدید پیش‌روی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای پیروزی مجدد در انتخابات این کشور احتمالا تحقیقات درباره وی و اطرافیانش در کاخ سفید نخواهد بود، بلکه این آهنگ کند رشد اقتصادی آمریکاست که تهدیدی برای ترامپ محسوب می‌شود و رئیس جمهور این مسئله را به خوبی می‌داند.

میانگین صنعتی داو جونز بار دیگر روز دوشنبه کاهش یافت که پایین ترین میزان در بحبوحه جنگ تجاری ترامپ، افزایش نرخ بهره و نگرانی ها درباره آهنگ کند رشد اقتصادی جهان بود.

ترامپ که به شیوه‌ای غیرمنتظره بخت و اقبال سیاسی خود را به بازار سهام پیوند زده است با نگرانی تحولات وال استریت را دنبال می‌کند و هنگامی که سخن از قدرت اقتصادی آمریکا به میان می آید آشکارا از رئیس بانک مرکزی این کشور به خاطر افزایش نرخ بهره انتقاد می‌کند که از نظر وی می تواند در کاهش رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد.

ترامپ روز دوشنبه بار دیگر اعلام کرد: باورکردنی نیست که با داشتن دلاری بسیار قوی و تقریبا بدون تورم و با وجود جهان اطراف ما که در حال از هم پاشیدن است، پاریسی که در آتش می سوزد و چینی که (رشد اقتصادی آن) در حال کاهش است، بانک مرکزی فقط به فکر افزایش دوباره نرخ بهره باشد.

خوش‌بینی ها درباره اقتصاد آمریکا پاییز امسال همزمان با جنگ تجاری ترامپ با چین که بازارها را تکان داده کمرنگ شده است. ترامپ به دنبال اعمال تعرفه هایی که نظام مالی جهان را دگرگون کرد به نظر می رسد تمایل دارد تلاطمی را که به تازگی در بازار ایجاد شده است از طریق توافق تجاری با چین به دنبال صرف شام با رئیس جمهور چین در اجلاس آرژانتین، آرام کند.

ترامپ که ابتدا خود را "مرد تعرفه" نامیده بود متعهد به ایجاد موانع اقتصادی تا جای ممکن شد؛ اقدامی که سرمایه گذاران را نگران کرد اما یک روز بعد در تلاش برای کاهش نگرانی‌ها برآمد و اعلام کرد "نشانه های بسیار محکمی" دال بر این وجود دارد که چین با حسن نیت گفتگو می‌کند.

همچنانکه سرمایه گذاران چشم به نشست آتی بانک مرکزی آمریکا دوخته‌اند، اقدام بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ بهره موجب شده است تا رئیس این بانک بارها هدف خشم ترامپ قرار گیرد و ترامپ معتقد است افزایش نرخ بهره مانع از رشد اقتصادی می‌شود.

دموکرات ها که در نظر دارند ترامپ را سال ۲۰۲۰ به چالش بکشند طرح های اقتصادی خود را ارائه کرده‌اند. ترامپ حق دارد که در ارتباط با چگونگی تاثیر کاهش رشد اقتصادی آمریکا بر ریاست جمهوری‌اش نگران باشد و سلامت اقتصادی آمریکا اغلب گزینه‌ای مهم برای انتخاب مجدد یک رئیس جمهور قلمداد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.