طبق آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی کردیت سوئیس، در ۱۲ ماه منتهی به پایان اکتبر، کل ثروت جهان ۱۴ تریلیون دلار رشد کرد و به رقم عظیم ۳۱۷ تریلیون دلار رسید.

۱۰ کشوری که فوق‌ثروتمندان در آن زندگی می‌کنند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، طبق آخرین گزارش ثروت جهانی موسسه تحقیقاتی کردیت سوئیس، در ۱۲ ماه منتهی به پایان اکتبر، کل ثروت جهان ۱۴ تریلیون دلار رشد کرد و به رقم عظیم ۳۱۷ تریلیون دلار رسید.

در این گزارش آمده است که نرخ رشد ۴.۶ درصدی امسال، نسبت به سال گذشته کندتر بوده است، اما از نرخ رشد متوسط دوره پسا-۲۰۰۸، بالاتر بوده است. تحلیل‌گران کردیت سوئیس اشاره می‌کنند که تعداد کل افرادی که ثروت آنها از ۵۰ میلیون دلار بیشتر است، هم ۴ درصد رشد کرده است و به ۱۴۹۸۹۰ نفر رسیده است.

آن‌چه در زیر آمده است، لیست ۱۰ کشور اولی است که بیشترین تعداد فوق‌ثروتمندان جهان در آنها زندگی می‌کنند؛

۱۰. استرالیا

این کشور که در میان اقیانوس‌های آرام و هند قرار دارد، ۱۳امین اقتصاد بزرگ دنیاست، درحالی‌که از نظر نسبت سرانه تولید ناخالص ملی، در جهان رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. استرالیا معمولا یکی از اولین کشورها در لیست‌هایی نظیر کیفیت زندگی، استانداردهای سلامتی و آموزش است. با درنظر گرفتن آب‌وهوای محیطی خوب، تعجبی ندارد که استرالیا خانه ۲۹۱۰ فوق‌ثروتمند جهان باشد.

۹. کانادا

این کشور به عنوان مکانی صلح‌آمیز و بسیار پیشرفته، که از هرگونه ناآرامی نژادی و درگیری داخلی مبرا است، در جهان خوشنام شده است. کانادا یکی از ۱۰ کشور فعال تجاری در جهان است. این کشور یکی از اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و همچین گروه ۷ است. این کشور میزبان ۳۰۱۰ نفر با ثروتی بیش از ۵۰ میلیون دلار است.

۸. فرانسه

فرانسه در طول کل تاریخ خود تحت تاثیر موج‌های مهاجرت قرار داشته است. فرانسه حالا خانه ۳۰۴۰ فرد فوق‌ثروتمند است.

۷. ایتالیا

هرچند سومین کشور بزرگ منطقه یورو اخیرا گرفتار بحران‌های عمیق سیاسی و اقتصادی شده است، با این حال هنوز خانه ۳۲۲۰ فرد با ثروت بالای ۵۰ میلیون دلار است. از قدیم، مناطق مختلف این کشور به شدت از لحاظ اقتصادی با هم متفاوت بوده‌اند. شمال این کشور که از لحاظ صنعتی به شدت پیشرفته است معمولا در تقابل با جنوب این کشور، که اقتصادی مشکوک و شکوفا دارد و مناطق مرکزی که در رکود به سر می‌برند، قرار دارد.

۶. هند

در طول ۲ دهه گذشته، رشد اقتصادی این کشور پهناور جنوب آسیا، به ۵.۵ درصد رسیده است. این شتاب باعث شده است که هند به یکی از اقتصادهای جهان با سریع‌ترین نرخ شکوفایی تبدیل شود. این کشور که از افراد متخصص با قابلیت سخن گفتن به زبان انگلیسی، غنی است، به تازگی بسیاری از شرکت‌های چندملیتی را به خود جذب کرده است. تعداد فوق‌ثروتمندان هند، ۳۴۰۰ نفر است.

۵. ژاپن

۳۵۸۰ فوق‌ثروتمند، ژاپن را که به بالا بودن استانداردهای زندگی معروف است، به عنوان خانه خود انتخاب کرده‌اند. اقتصاد این کشور با پیشتازی بخش‌های بانکی، صنایع ارتباطات، املاک و حمل‌ونقل، تجارت خرده‌فروشی و ساخت‌وساز، به جلو می‌رود. این کشور که دارای ظرفیت تولید عظیمی است، با تولیدکنندگان خودرو، تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی، فولاد، کشتی‌سازی، مواد شیمیایی و مواد غذایی خود معروف است.

۴. انگلیس

بخش خدمات این کشور با تخصیص دادن بیش از ۷۵ درصد تولید ناخالص ملی به خود، اقتصاد انگلیس را به پیش می‌برد. بخش بانکی فوق‌پیشرفته و مقررات نسبتا مستقل، انگلیس و به ویژه مرکز آن، لندن، را به یکی از بزرگترین مراکز مالی جهان تبدیل کرده است. بنابراین تعجبی ندارد که این کشور خانه ۴۶۷۰ فوق‌ثروتمند در جهان باشد.

۳. آلمان

آلمان، رهبر جهان در اکثر حوزه‌های صنعتی و فناوری، سومین صادرکننده و واردکننده بزرگ کالا و خدمات در جهان است. بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، به شکل فعالی از رفاه اجتماعی و یک سیستم جامع سلامتی، در کنار حفاظت از محیط زیست و آموزش عالی رایگان، حمایت می‌کند. تعداد افرادفوق‌ثروتمندی که در آلمان زندگی می‌کنند۶۳۲۰ نفر است.

۲. چین

در طول ۳۰ سال گذشته، اقتصاد چین به شکل فزایندهای رشد کرده است. چین با موفقیت سیستم آموزشی خود را توسعه داده است. این کشور از واردات تکنولوژی‌هایی حمایت می‌کند که به آن اجازه دهد حوزه‌های درحال رشدی مانند تولید نرم‌افزار، مواد اولیه جدید، اتباطات رادیویی، تکنولوژی‌های زیستی و خدمات سلامتی را توسعه دهد. چین خانه ۱۶۵۱۰ فوق‌ثروتمند جهان است.

۱. ایالات‌متحده

ایالات‌متحده که جمعیت آن تنها ۴.۳ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، ۴۰ درصد ثروت جهان را در اختیار دارد. این کشور با ۷۰۵۴۰ فوق‌ثروتمند، صدرنشین فهرست می‌باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.