بیژن زنگنه گفت: سهم ۱۴,۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران در لایحه بودجه کل کشور کفاف امور جاری این شرکت را هم نمی‌دهد، بنابراین باید از راه‌حل‌های دیگری برای تامین منابع مالی شرکت ملی نفت استفاده کرد.

وزیر نفت: سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت کفاف امور جاری را نمی‌دهد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست مشترک با معاونان قدیم و جدید وزارت نفت با قدردانی از معاونان پیشین اظهار کرد: به‌منظور بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های مدیریتی در سطوح مختلف، باید جابه‌جایی مدیرانی که چهار سال در یک سمت بودند، اجرایی شود.

وی با بیان این‌که تغییر مدیران صنعت نفت حسب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان انجام شد، و گرنه برنامه‌ای برای تغییر مدیران نداشته‌ام، یادآور شد: در طول سال‌های وزارتم تلاش کردم مدیرانی را انتخاب کنم که تا پایان کار حضور داشته باشند.

وزیر نفت به سهم ۱۴,۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران در لایحه بودجه کل کشور اشاره کرد و با بیان این که می‌دانم این رقم بودجه کفاف امور جاری این شرکت را هم نمی‌دهد، گفت: دولت هم‌اکنون برای تامین منابع مالی خود با کمبود روبه‌روست، بنابراین باید از راه‌حل‌های دیگری برای تامین منابع مالی شرکت ملی نفت استفاده کرد.

وی شرایط تحریم این دوره را سخت عنوان کرد و افزود: البته ما برای شکستن تحریم‌ها همه تلاش‌مان را به کار گرفته‌ایم.

زنگنه همچنین بر ضرورت به‌کارگیری جوانان در سمت‌های مدیریتی تاکید کرد و با بیان این که آقای کاردر در این زمینه پیشروست، افزود: مدیران در استفاده از جوانان دلهره نداشته باشند و همانند آقای کاردر که نتیجه خوبی هم گرفتند، عمل کنند.

وزیر نفت از آقایان علی کاردر، سیدمهدی رحمتی، رکن‌الدین جوادی، حبیب‌الله بیطرف، حمیدرضا عراقی، رضا نوروزاده و خانم مرضیه شاهدایی به دلیل همراهی‌شان با وزارت نفت قدردانی کرد و گفت: انتخاب جایگزین‌ها کار سختی بود.

حمیدرضا عراقی، معاون پیشین وزیر نفت در امور گاز نیز در این نشست از همراهی وزیر نفت با شرکت ملی گاز ایران در این سال‌ها قدردانی کرد و یادآور شد: مقدار گاز تولیدی، منابع مالی و نیروی انسانی سه مشکل اساسی این شرکت در ابتدای کار دولت یازدهم بود که با تدابیر اتخاذ شده، این مشکلات هم اکنون برطرف شده است.

وی افزود: مشکل مقدار گاز تولیدی با افزایش تولید گاز از میدان پارس جنوبی، مشکل منابع مالی با نوآوری بند «ق» تبصره ۲ بودجه سال ۹۳ و مشکل نیروی انسانی نیز با شایسته‌سالاری در شرکت ملی گاز ایران در پنج سال اخیر حل شده است.

رکن‌الدین جوادی، معاون پیشین نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت نیز به سال‌های حضور خود در جایگاه مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران (۹۲ تا ۹۵) اشاره کرد و گفت: جهش تولید نفت و بازگشت به بازار نفت در مدت زمان کوتاه پس از تحریم، مهم‌ترین کارهایی بود که در دوره مسئولیتم انجام شد.

وی افزود: در دوران تحریم و پس از آن، تصمیم‌های شرکت ملی نفت ایران از حالت فردگرایانه به نهادگرایانه تغییر کرد و تصمیمات فردی هیچ جایگاهی در این شرکت نداشت.

مرضیه شاهدایی،‌ قائم مقام پیشین وزیر نفت نیز با قدردانی از اعتماد وزیر نفت به یک خانم برای سپردن معاونت پتروشیمی و همچنین قائم مقامی وزیر نفت اظهار کرد: در دوران مسئولیتم در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش کردم انسجام بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی که به دلیل خصوصی‌سازی از بین رفته بود، بازگردد.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون انسجام خوبی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بخش خصوصی وجود دارد.

محمد مهدی رحمتی، معاون پیشین برنامه‌ریزی وزیر نفت نیز در این نشست به همدلی میان مدیران ارشد وزارت نفت اشاره کرد و گفت: این فضای همدلی سبب شد که در این سال‌ها کارها به خوبی پیش رود و لذت کار و زندگی را در این مجموعه با هم داشته باشیم.

حبیب‌الله بیطرف، معاون پیشین وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری نیز از بومی‌سازی ۱۰ گروه خانواده کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و پیگیری قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین اقدام‌های این معاونت نام برد و گفت: حمایت همه‌جانبه وزیر نفت موثرترین عامل در پیشبرد کارها در این معاونت بوده است.

رضا نوروززاده، معاون پیشین وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که مدت خدمتش در بخش پتروشیمی کوتاه بوده است، افزود: پتروشیمی‌ها نقش مهمی در صادرات غیر نفتی دارند و در این مدت بیشتر وقتم معطوف قیمت ارز شد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.