خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت: مدیران طی یک هفته مواردی که می شود به روسای شهرستانی تفیض کنند را اعلام کنند، مدیران در تفیض اختیار، خست به خرج ندهند تا مردم برای گرفتن یک امضا به مرکز استان مراجعه نکنند.

اگر کارکنان دستگاه‌های اجرایی حقوق معوقه داشته باشند حقوق فرماندار آن شهرستان قطع خواهد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اداری استان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: کارکنان اداری و نیروهای تمامی دستگاه های اجرایی و شهرداری ها هیچ حقوق معوقه ای نباید داشته باشند اگر در شهرستانی این اتفاق بیفتد حقوق فرماندار آن شهرستان قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اوضاع معیشتی مردم خوب نیست و دستگاه ها و همچنین شهرداری ها باید حقوق نیروها را کامل پرداخت کنند افزود: نباید هیچ صدایی از نیروها در این خصوص شنیده شود اگر اعتباری در اداره و یا سازمانی وجود ندارد، نباید پروژه جدیدی آغاز شود و بحث حقوق معوقه در استان برچیده شود.

وی مسئولیت صفر تا ۱۰۰ شهرستان ها را برعهده فرمانداران دانست و گفت: نباید مردم از شهرستان ها برای انجام امور خود به مرکز استان مراجعه کنند، اگر ارباب و رجوعی برای انجام کاری به استانداری مراجعه کرد به معنای آن است که ظاهرا فرمانداران در آن شهر حضور ندارند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مدیران به مسئله تفیض اختیار توجه جدی داشته باشند، گفت: مدیران طی یک هفته مواردی که می شود به روسای شهرستانی تفیض کنند را اعلام کنند، مدیران در تفیض اختیار، خست به خرج ندهند تا مردم برای گرفتن یک امضاء به مرکز استان مراجعه نکنند.

وی با بیان اینکه درشهرستان ها نیز فرمانداران تا جاییکه می توانند موارد را به بخشداران تفیض اختیار کنند افزود: هیچ مدیری حق رفت و آمد ندارد حتی مدیران شهرستانی باید در محل خدمت خود زندگی کنند.

استاندار خراسان شمالی همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در آیین های تودیع و معارفه شرکت نکنند؛ چرا مدیر غیر مربوط در چنین برنامه های وقت می گذراند.

شجاعی در ادامه گفت: مردم خراسان شمالی رشد شتابان توسعه را خواهان هستند، و تاکنون خدمات خوبی در این استان انجام شده اما هنوز جای خدمات رسانی زیادی نیز باقی مانده است؛ بخشی از نداشته های این استان به علت مدیریت است و باید بپذیریم که مدیریت اصلاح شود.

شجاعی با بیان اینکه هنوز روستای بی‌برق در شهرستان فاروج وجود دارد، اظهار داشت: با وجود اینکه عملیات برق کشی به این روستا سه میلیارد ریال هزینه دارد اما تاکنون اهالی آن از نعمت برق برخوردار نشده اند.

وی بر اجرای طرح های اولویت دار در استان تاکید کرد و افزود: مردم نباید اذیت شوند اگر هم اکنون نیم ساعت برق نداشته باشیم سر و صدا خواهیم کرد امامتاسفانه هنوز روستای بی برق در استان وجود دارد ؛اگر همه ما، مردم و مسئولان در کنار یکدیگر قرار گیرند به طور حتم می توانیم از مشکلاتی که دشمن به وجود آورده است عبور کنیم.

شجاعی اظهار کرد: قرار بر این است تا از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد، مگر می شود بدون همکار یکدیگر حرکت کرد بلکه باید حرکت ها به صورت همپوشانی با یکدیگر باشد به طور قطع در این برهه زمانی کوبیدن در طبل اختلاف و تنش، سهم مهلک توسعه است.

وی به دستگاه هایی که با یکدیگر اختلاف دارند اشاره کرد و گفت: این گونه دستگاه ها ۱۰ روز زمان دارند تا اختلافات میان خود حل کنند، نمی شود که کار سرمایه گذاری و مردم به علت اختلاف میان چند دستگاه بر روی زمین باقی بماند؛ باید اختلافات طبق قانون، نه بخشش و نه درخواست حل شوند.

استاندار خراسان شمالی همچنین در ادامه از فرمانداران و مدیران دستگاه های نظارتی خواست تا برخورد جدی با گران‌فروشان و احتکار کننده‌ها داشته باشند و گفت: این گونه افراد رعایت حال مردم و نظام را نکردند دستگاه های مسئول جدی وارد کار شوند و هیچ نبخشند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.