معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:۸ بیمارستان مشهد بر خلاف قوانین فاضلاب خود را به چاه‌های جاذب می‌ریزند.

تخلیه فاضلاب ۸ بیمارستان مشهد در چاه جاذب

به گزارش قدس آنلاین،محمد عرفانی در کارگروه بهداشت استان گفت: براساس تحقیقات انجام شده با همکاری شرکت آب و فاضلاب تعداد ۸ بیمارستان در مشهد بر خلاف قوانین و مقررات اقدام به تخلیه فاضلاب خود در چاه‌های جاذب می‌کنند که این امر می‌تواند آلودگی و خطرات متعدد به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: این موضوع در کمیته فنی فاضلاب کارگروه بهداشت استان مورد بررسی قرار گرفته است و براساس تصمیم گیری در این کمیته قرار شد با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد این بیمارستان‌ها اقدامات اصلاحی در این زمینه انجام دهند و در صورت ادامه روند تخلیه فاضلاب‌های خود در چاه‌های جاذب برخورد قانونی با این واحدها انجام خواهد شد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: فاضلاب بیمارستان‌ها می‌تواند خطرات و بیماری‌های فراوان همراه داشته باشد و به همین دلیل جزو پسماندهای مخاطره آمیز شناخته می‌شود و مدیریت فاضلاب بیمارستانی جنبه دیگری از تامین سلامت مردم است.

عرفانی افزود: تخلیه این فاضلاب‌ها تهدید علیه بهداشت عمومی است و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته شده و مجازات برای آن تعیین شده و اعلام جرم علیه رئیس متخلف بیمارستان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد:فاضلاب بیمارستانی یا باید با رعایت یک سری استانداردها به تصفیه خانه منتقل شود یا به فاضلاب شهری انتقال داده شود و برخی بیمارستان‌ها در مشهد اگر چه فاضلاب خود را به فاضلاب شهری منتقل می‌کنند، اما هنوز اقدام به رعایت برخی استانداردها نمی‌کنند که این موارد نیز باید بر طرف شود.
 منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.