اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به‌منظور انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان «سرودهای آسمانی» را برگزار می‌کند.

هفتمین جشنواره «سرودهای آسمانی» در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به‌منظور انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان «سرودهای آسمانی» را برگزار می‌کند.
این جشنواره در بخش اصلی با موضوع‌های پنج‌گانه: ۱) نقش دفاع مقدس در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ عاشورایی، ۲) دفاع مقدس؛ دفاع از حریم اهل بیت(ع)؛ مقاومت و بیداری اسلامی (لبنان، عراق، فلسطین، یمن، سوریه و...)، ۳) دفاع مقدس و جنگ نرم، ۴) دفاع مقدس و حوزه‌های خاص از قبیل شهدای شاخص، اماکن و یادمان‌ها، وقایع و رخدادهای اثرگذار، عملیات‌ها و...، ۵) شعر کودک و نوجوان؛ دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، و بخش ویژه با موضوع دفاع مقدس و شعر حماسی برگزار می‌شود.
*شرایط شرکت و ارسال آثار
شعرهای جشنواره می‌تواند به دو زبان بومی و فارسی سروده شود (اشعار بومی با ترجمه فارسی به دبیرخانه ارسال شود)، اشعار ارسالی، پیش‌تر در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه و تارنماهای اینترنتی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منتشر نشده باشد، آثار به‌صورت تایپ‌ شده و در قالب فایل ورد ارسال شود، محدودیتی از نظر تعداد شعرهای ارسالی وجود ندارد و لازم است که نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، نشانی محل سکونت، رایانامه و شماره تماس در انتهای شعرهای ارسالی درج شود.
جایزه‌ها
نفر نخست هر یک از بخش‌ها با اهدای مبلغ یک میلیون تومان تجلیل می‌شوند؛ همچنین به پنج اثر شایسته تقدیر، جایزه ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت.
پرداختن به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌ها و بازتاب آن، استفاده از زبان و گویش‌های محلی و توجه به ویژگی‌های بومی، امتیاز ویژه خواهد داشت.
بخش «کودک و نوجوان» و «بخش ویژه» به‌صورت جداگانه داوری خواهد شد.
شعرهای برگزیده در مجموعه‌ای چاپ و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد. همچنین آثار برگزیده برای شرکت در کنگره سراسری شعر دفاع مقدس به دبیرخانه این کنگره در تهران ارسال خواهد شد.
زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی، بهمن‌ماه ۱۳۹۷ خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان دی‌ماه سال جاری به دبیرخانه استانی جایزه از سه طریق ۱) نشانی پستی: مشهد مقدس، انتهای بلوار شهیدبهشتی، انتهای بلوار برادران شهیدخلیلی، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی، ۲) رایانامه: adabiyatedefa@gmail.com و ۳) شناسه کاربری در پیام‌رسان‌ها: @sarvhaye۷ ارسال کنند و جهت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۳-۳۸۴۴۰۵۰۱ تماس بگیرند.
منبع: ایکنا
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.