مازندران- مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریا با همکاری ارگان های عضو و در راستای مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر با موفقیت پایان یافت.

مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در بندر امیرآباد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیرآباد، مانور مقابله با آلودگی نفتی آب دریا با همکاری و حضور کارشناسان شرکت‌های برق منطقه ای استان مازندران (نیروگاه شهید سلیمی نکا)، نفت خزر، کشتی سازی صدرا، خطوط لوله و مخابرات نفت ایران(منطقه شمال) و پایگاه پشتیبانی حفاری شمال در آبهای حوضچه بندرامیرآباد با موفقیت به کار خود پایان داد.

بر پایه این خبر، آغاز این مانور با برخورد یک کشتی تانکر ورودی به بندر امیرآباد با یکی از شناورهای عبوری بود که با ریزش نفت سنگین در دریا، تیم مقابله با آلودگی این بندر با هماهنگی  مرکز اضطرار دریایی وارد عملیات جمع آوری این آلودگی شدند.

در ادامه این عملیات تیم مقابله با آلودگی نفتی  به وسیله دو فروند یدک کش، بارج مخصوص جمع آوری آلودگی نفتی و انواع تجهیزات به روز جمع آوری نفت شامل انواع اسکیمرها، بوم و دیسپرسنت پاش موفق به مهار این آلودگی شدند.

حبیب الله طالبی معاون امور دریایی بندر امیرآباد در جلسه ارزیابی این مانور نتایج حاصل از اجرای آن را مثبت ارزیابی و بر همکاری کلیه ارگان ها در زمان بروز سوانح منجر به آلودگی تاکید کرد.

گفتنی است، بندر امیرآباد به عنوان مرجع استانی طرح آمادگی، همکاری و مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر هرساله با همکاری سایر ارگان های عضو، طرح مانورهای مقابله با آلودگی نفتی را برگزار می کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.