خوزستان_ حسین لامی زاده با بیان این که اگر بپذیرم که در زمینه استفاده از مواد مخدر رتبه اول کشور را داریم به این واقعیت می رسیم که نیاز به ایده های بزرگ نداریم طرح های ما باید کاربردی باشند تا قدمی در کاهش تقاضا برداریم.

خوزستان رتبه اول شیوع اعتیاد در کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عارف وهاب زاده، مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان که چهارشنبه ۲۸ آذر برگزار شد با تقدیر از کسانی در زمینه پیشگیری از اعتیاد تلاش دارند، گفت: حوزه فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس اولویت های ابلاغ شده امسال را به عنوان سال ‏پایلوت برنامه ششم توسعه درنظر گرفته که مطابق این برنامه باید کاهش تقاضا در اعتیاد را داشته باشیم که ‏تحقق این امر مستلزم نگاه متوازن کاهش عرضه و کاهش تقاضا است، هدف باید ایجاد طرح و ایده ها به شکل پایلوت باشد، تا مطرح و مصوب شود.

۷۵ میلیارد تومان اعتبار آموزش و پرورش

وهاب زاده با اشاره به اینکه اگر طرحی پایلوت شود،  مسلما ما اعتبار آن را تامین می کنیم، اظهار کرد: در صورت تامین فضای مناسب از سوی دستگاه های استانی ، اعتبارات لازم به منظور تجهیز و راه اندازی طرح های پیشگیری از اعتیاد از سوی ستاد ‏به استان اختصاص خواهد یافت.‏

وی با تاکید بر اهمیت استان خوزستان برای ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزود: امسال اعتبارات این استان ۳ برابر شده ۴۰ میلیارد تومان در این زمینه به آموزش و پرورش اعتبار داده شده و اعتبارات کلی این ارگان به ۷۵ میلیارد تومان رسیده است. 

وهاب زاده یکی از استان‌های فعال در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد را خوزستان نامید و اذعان کرد: هدف برنامه ششم توسعه، کاهش نرخ ۲۵ درصدی اعتیاد در کشور است که برابر با آن باید هر سال نرخ اعتیاد را پنج درصد کاهش دهیم که این عزم همه ادارات و دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه شهرداری ها می توانند به کمیته پیشگیری کمک شایانی داشته باشند، گفت: وقتی خانواده ای در محله ای پر خطر زندگی می کند و زندگی سراسر مشکل دارد، مسلما در فضای آموزشی ما قرار نمی گیرد.

۶۰۰ تن کشفیات مواد مخدر در استان خوزستان

در ادامه حسین لامی زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان با بیان این که اگر بپذیرم که در شیوع مواد مخدر رتبه اول کشور را داریم به این واقعیت می رسیم که باید برای کاهش تقاضا بین دانش آموزان، کارگران و ..تلاش داشته باشیم تا پیشگیری از آسیب های اجتماعی واعتیاد را به سرانجام برسانیم.

لامی زاده بیان کرد: با وجود تلاشهای مطلوب گرایش بسیاری از دانش آموزان به اعتیاد و  ۶۰۰ تن کشفیات در استان نشان می دهد تلاشهای خود را باید گسترده‌تر کنیم.

وی از اختیار تام استانداری خوزستان در این زمینه به آموزش و پروزش خبر داد و اضافه کرد: اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان خوزستان برای اولین بار در حوزه مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی، با همکاری اساتید و دیدگاهها برای مدارس نقشه راه تعیین کرده، تدوین این نقشه می تواند تاثیر بالایی بر اثربخشی فعالیت های پیشگیرانه داشته باشد.

لامی زاده با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط ویژه استان خوزستان لازم است در زمینه های کاهش تقاضا راهکارهای بهتری داشته باشیم، افزود: ما نیاز به ایده های بزرگ نداریم، طرح های ما باید کاربردی باشند تا قدمی در کاهش تقاضا برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.