نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی از سنت سیّئه تشکر برای حضور مسؤولان در راهپیمایی‌ها انتقاد و نسبت به‌حذف این موضوع تاکید کرد.

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از سنت سیّئه تشکر برای حضور مسؤولان در راهپیمایی‌ها
به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که در حسینیه دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: مسئله راهپیمایی ۹ دی اجرای یک مراسم یادبود یا یادواره نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مانند ۲۲ بهمن که به‌عنوان سالروز پیروزی انقلاب برای تجلیل از پیروزی، مراسم اجرا می‌کنیم، مسئله ۹ دی به‌عنوان سالروز یک حادثه یا جریان نیست، چون اتفاق این روز در سال ۸۸، یک حرکت مردمی در تجدید بیعت با رهبری و خنثی سازی توطئه دشمن بود.

وی تصریح کرد: مسئله راهپیمایی ۹ دی درواقع اجرای یک برنامه بصیرت بوده، همان‌طور که آن روز، روز بصیرت است، به‌عنوان یک حرکت بصیرتی و بیدارسازی راهپیمایی را انجام می‌دهیم، چون جریان فتنه ۸۸ اکنون قوی‌تر در شکل دیگری برقرار است.

آیت‌الله علم‌الهدی اتفاقات 7 دی ماه سال گذشته را شاهدی بر این ادعا دانست و تاکید کرد: این مسئله حرکت درراستای براندازی نظام و همان اصل فتنه ۸۸ بود که اکنون به‌شکل دیگری صورت می‌گیرد و آماده حضور عمیلاتی در صحنه‌های مختلف کشور است و آنچه برای ما لازم بوده، بیدارسازی مردم است که فتنه را بشناسند و همان‌طور که سال ۸۸ آمدند اکنون هم بیایند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در راهپیمایی ۹ دی، مسئله‌ای که از لحاظ امنیتی باید توسط نیروهای نظامی و امنیتی به‌آن توجه شود، مسئله حرکت‌های ضدانقلابی در پوشش جریان انقلاب است، مانند اتفاقی که ۷ دی سال گذشته صورت گرفت، با تلاش نیرهای مرتبط باید از این حرکات محفوظ بمانیم.

وی گفت: سنت سیّئه تشکر از مسؤولانی که در راهپیمایی شرکت می‌کنند نیز باید حداقل در مشهد از بین برود، بنده افرادی را با شرایط خاص و سن بالا در راهپیمایی‌ها می‌بینم که خجالت می‌کشم از من به‌خاطر حضورم تشکر شود، تشکر اصلی را باید از این افراد کرد، مسؤولان با حضورشان در راهپیمایی تنها به‌وظیفه شرعی خودشان عمل کرده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: در راهپیمایی ۹ دی، قطعنامه‌ها و شعارها باید درراستای بیدارسازی مردم باشد،  زیرا امروزه دشمن در صدد ایجاد یک تقابل مردمی در برابر ستون خیمه نظام و براندازی نظام را دارد که خود مردم باید این توطئه‌ را خنثی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: مراسم ۹ دی یک مراسم صرفا دینی و مذهبی نیست و یک بعد مهم سیاسی دارد، بنابراین، سخنرانی‌ها، مداحی‌ها و شعر خوانی‌ها نیز باید حماسی باشد.

وی افزود: اگر در این خصوص درست عمل نشود، نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه ضرر هم می‌رساند و مردم را نسبت به‌حضور در صحنه‌های مهم بی‌تفاوت می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: برنامه‌های شب یلدا در مشهد باید به‌گونه‌ای باشد که افراد را از سنت صله رحم و خانواده‌ها جدا نکند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اینکه غرفه‌هایی بنا است در سطح شهر برگزار شود، اگر درراستای رساندن ارزاق مورد نیاز شب یلدا با قیمت ارزان‌تر به‌مردم و فعالیت فرهنگی مناسب است مشکلی ندارد، اما برنامه‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که سبب کاسبی عده‌ای شود یا مردم را به‌پارک‌ها و اماکن عمومی بکشاند، چون این برخلاف سنت خود یلدا است.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی در مشهد باید به گونه‌ای صورت بگیرد که به‌وجهه شهر آسیبی وارد نکند، ما به‌فرزندمان اجازه نمی‌دهیم، عکس نامناسب به‌دیوار خانه بزند، بنابراین، باید حواسمان باشد در شهر امام رضا(ع) نیز فعالیتی در مغایرت با شان ایشان انجام نپذیرد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.