البرز- محمد شریعتمداری گفت: دولت اعتبارات خوبی در بودجه سال ٩٨ برای مناطق روستایی و محروم اختصاص داده است تا اشتغال فراگیر و روستایی که در واقع توجه به اشتغال خُرد است عملیاتی می شود.

دولت برای اشتغال فراگیر و روستایی اعتبارات خوبی اختصاص داده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ظهر امروز پنج شنبه در حاشیه برگزاری سمینار حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت در کرج درجمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزشگاه های فنی و حرفه ای و تربیتی کشور بزودی به تصویب دولت خواهد رسید.

وی افزود: پیگیری اقدامات محله ای در سطح کشور با همکاری و هماهنگی بخش خصوصی،   دولتی و نهادهای استانی برای ایجاد رقابت ها و ظرفیت ها ‌میان منابع انسانی در این زمینه انجام شده است.

‌شریعتمداری با بیان اینکه باید بازار کار ایران متکی بر مهارت آموزی و متناسب با نیازهای کشور باشد، ‌گفت: ‌بایستی در نظام آموزش ابتدایی، ‌دبیرستان و آموزش عالی هم سیاست هایی در کنار سیاست های کلی اعمال شود.

این مسئول تاکید کرد: برای توسعه اشتغال مبتنی بر استفاده از منابع، به توسعه برگرفته از دانش و مهارت نیز نیاز داریم تا تغییرات مهم در نظام آموزشی محقق شود.

وی درادامه گفت: شکل گیری کارگروه های تخصصی و تقسیم کار بخش خصوصی و دولتی در این میان مهم است تا در نهایت به توسعه پایدار و رفع بیکاری دست یابیم.

 وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی به نرخ رشد بیکاری در کشوراشاره کرد وگفت: ‌این مورد توسط مراکز رسمی در مرکز آمار ایران اعلام می شود و برای اطلاع  باید به  این مرکز مراجعه کرد تا آمار یکسانی دریافت شود.

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی  اذعان کرد: از منابع توسعه ملی اعتباری میلیاردی با مجوز و دستور رهبر معظم انقلاب برداشت شده است تا در مناطق روستایی و محروم که مراکز مهم توسعه  و رشد کشور هستند صرف شود.

وی ‌در پایان گفت: با اعتبارات خوبی که دولت در بودجه سال ٩٨ برای این ردیف ها مدنظر قرار داده است اشتغال فراگیر و اشتغال  روستایی که در واقع توجه به اشتغال خُرد است عملیاتی می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.