‌البرز - محمد شریعتمداری با بیان اینکه ریز دخل و خرج ادارات باید در سایت ها قابل مشاهده باشد، ‌گفت: اساسنامه مدیران بررسی خواهد شد و به مقابله با فساد خواهیم پرداخت، این امر یک شعار نیست و اجرایی خواهد شد.

دخل وخرج ادارات باید در سایت‌ها قابل مشاهده باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش برنامه‌ریزی تعاملی و حکمرانی و مدیریت محلی آموزش‌های مهارتی که  در سالن اجتماعات مرکز تربیت بدنی و پژوهش‌های فنی‌ و حرفه ای کرج برگزار شد، گفت: استان البرز یکی از برترین استان‌ها در حوزه صنعت و اشتغال است.

وی افزود: حضور نمایندگان مجلس در این آیین بیان‌گر اهمیت مهارت آموزی و ارتقاء فضای اقتصادی کشور است.

وزیر کار تعاون و رفاه امور اجتماعی با اشاره به اینکه نباید فکرکنیم که دولت باید امر سنگین فنی و حرفه‌ای را به دوش بکشد، ‌گفت: تنها دولت نیست که باید در این زمینه اقدام کند بلکه تمام مردم باید به فکر باشند و همه حوزه‌ها همدل و همراه شوند.

وی در ادامه گفت: ۲۴۰ انجمن و ۳۲ کانون در مجموعه مرکز فنی و حرفه ای استان ها فعال هستند که باید پاسخگوی مطالبات این مراکز باشیم.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه  باید شرایطی را فراهم سازیم تا مسیر اقتصادی را با سرعت بیشتری به سمت اشتغال و بهبود شرایط سوق دهیم، ‌خاطرنشان کرد: وجود علمایی در طول تاریخ بیانگر اهمیت علم و اندیشه در حوزه صنعت است و نباید علم و آموزش را کوچک بشماریم.

این مسئول با بیان اینکه برای اصلاح برخی امورات باید از ریشه و ابتدایی ترین سطوح اقدام ‌کنیم، اظهار کرد: باید روحیه تقویت فعالیت‌های مهارت‌آموزی از دوران ابتدایی در روح کودکان و فرزندانمان دمیده شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه  ۷۰ درصد از دانشجویان علم و صنعت در مقاطع ارشد و دکتری هستند، بیان کرد: اگر بخواهیم کشور را بسازیم باید اصلاحات انجام دهیم چراکه رشد اقتصادی به رشد تولیدات منجر خواهد شد.

وی به معضلات موجود در حوزه های ساختمانی و خودرو و سایر صنایع اشاره کرد گفت: در حوزه مهارت‌های آموزشی و اخلاقی عقب هستیم و نیازمند آموزش و توسعه در این مجموعه هستیم.

شریعتمداری در ادامه گفت: رشد ۸ درصدی مصوب در مجلس و کاهش نرخ بیکاری علی رغم بی توجهی به مهارت محقق نمی‌شود و اگر رشد غیر متکی به منابع طبیعی داشته باشیم قطعا به هدف دست پیدا نمی‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بخش خصوصی باید پای کار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیایند، ‌گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید صورت بگیرد این است که قانون پایه در حوزه فنی و حرفه‌ای داشته باشیم؛ قانون یاد شده طی دو ماه گذشته در حال تکمیل است.

شریعتمداری به ایجاد بازار کار برای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: پایه‌های کار برای یک اقدام طوفانی و تأثیرگذار در حوزه فنی و حرفه‌ای آماده شده است.

وی با بیان اینکه مهارت افزایی یک مولد پایدار در کشور است، بیان کرد: بدون شک با تحقق این امر می‌توانیم به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال‌زایی دست پیدا کنیم.

وزیر کار ادامه داد: نظام کنترلی و بررسی باید وجود داشته باشد و ریز دخل و خرج ادارات باید در سایت ها قابل مشاهده باشد.

وی در پایان گفت: این امر در کل نهادهای وزارتخانه لازم اجرا است و پیگیری روزانه خواهیم داشت تا بتوانیم با فساد مقابله کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.