رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد یک محدودیت ترافیکی است و نمی‌توان محدودیت را پولی کرد ،‌ بلکه باید با جریمه و اعمال قانون مانع از ورود غیر قانونی به این محدوده شده تا هدف اصلی طرح اجرایی شود.

سردار مهماندار: طرح ترافیک و زوج و فرد یک محدودیت ترافیکی است و نمی‌توان محدودیت را پولی کرد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار محمد رضا مهماندار رییس پلیس راهور پایتخت در حاشیه طرح رزمایش زمستانی پایتخت در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد مطرح شده در مورد افزایش محدوده طرح ترافیک به محدوده طرح زوج و فرد، اظهار داشت: فلسفه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد کاهش آلودگی هوا بود و کاهش آلودگی هوا نیز یعنی ممنوعیت ورود خودروها به این محدوده است. 

وی گفت: اگر بخواهیم بخشی از ورود به این محدوده را عوارضی کنیم، این اقدام با هدف اصلی ترافیک زوج و فرد منافات دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این که عوارضی کردن یک محدودیت کار درستی نیست، تصریح کرد: وقتی محدودیتی برای تردد اعمال می‌شود کار درستی نیست که ما با پرداخت عوارض وارد این محدوده شویم ،‌ بلکه باید ممنوعیت تردد وجود داشته باشد و تنها خودروهای امدادی، انتظامی و خودروهای ساکنان آن منطقه امکان ورود به آن محدوده را پیدا کنند.

وی ادامه‌ داد: محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد یک محدودیت ترافیکی است و نمی‌توان محدودیت را پولی کرد ،‌ بلکه باید با جریمه و اعمال قانون مانع از ورود غیر قانونی به این محدوده شده تا هدف اصلی طرح اجرایی شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره عوارض طرح ترافیک زوج و فرد در کنار دریافت جریمه، اظهار کرد: امسال برای اولین بار  و در محدوده طرح ترافیک مقرر شد تا خودروهایی که به شکل غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیک شوند، علاوه بر جریمه عوارض را نیز پرداخت کنند.

وی افزود: تاکید می‌کنم که این پرداخت عوارض تنها مربوط به محدوده طرح ترافیک است و در محدوده زوج و فرد اجرا نمی‌شود.  

سردار مهماندار درباره برداشته شدن نرده ها در چهار راه ولیعصر (عج) تهران نیز، گفت: فعلا برنامه‌ای برای برداشتن این نرده ها نداریم. بنده سفری که در هفته‌ گذشته به مسکو داشتم، اتفاقات این موضوع را بررسی کردم و دیدم که در شریان ها و تقاطع اصلی این شهر نیز به هیچ وجه شهروندان از عرض خیابان عبور نمی‌کنند ،‌ بلکه در فواصل 200 تا 300 متر با زیرگذرهایی با رمپ‌ها و امکانات توانایابان ساخته شده است و هنگام عبور از خیابان از این زیرگذرگاه‌ها استفاده می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به سطح دسترسی خیابان‌ها، خاطرنشان کرد: در خیابان های فرعی و محلی اولویت تردد با عابران پیاده است، اما در خیابان‌های شریانی و اصلی عبور عابر پیاده از عرض خیابان تنها از طریق زیرگذرها و پل ها صورت بگیرد و تجربه نیز این را نشان داده است که اگر عابران پیاده و خودرو را با یکدیگر ترکیب کنیم، حجم ترافیک افزایش یافته و همین امر باعث طولانی شدن توقف خودروها در معابر و افزایش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

وی در ادامه درباره تردد خودروها با چراغ ال ای دی، در خطوط ویژه‌ گفت: هیچ خودرویی به جز  موارد محدود استثناء اجازه تردد با چراغ ال ای دی را در خطوط ویژه‌ را ندارد و به هیچ عنوان صرف داشتن چراغ ال ای دی یا لایتر مجوز تردد در خطوط ویژه‌ نیست و اتفاقا ما به مامورانمان ابلاغ کرده‌ایم که در صورت مشاهده چنین خودروهایی  که بدون دریافت مجوز از پلیس چراغ ال ای دی نصب کرده‌اند ضمن توقیف خودرو تجهیزات این خودروها را نیز توقیف کنند. کما این که در طرح "طاهر" که چندی پیش به اجرا در آمد چند مورد از خودروهای توقیفی از این نوع خودروها بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره خودروهای دارای مجوز تردد و دریافت ال ای دی نیز، اظهار داشت: هیچ سازمانی بدون مجوز از پلیس راهور حق استفاده از چراغ های ال ای دی را ندارد. تنها خودروهای امدادی و انتظامی که چراغ گردان روی سقف شان نصب شده است مجاز به تردد در خطوط ویژه‌ هستند و علاوه بر این خودروهای شخصی نیز باید مجوز خود را از پلیس دریافت کرده و پس از اخذ شماره پلاک و مشخصات و نیز پرداخت خلافی این چراغ به این خودروها داده می‌شود که البته تعداد آنها بسیار کم است و تنها به برخی از مقامات با شرایط خاص داده می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.