امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: بر بازار قانون جنگل حاکم است و هر کس هر چه بخواهد در بازار می‌کند. در یک خیابان و در چند ده متر فاصله می‌توان چندین قیمت یک جنس را با اختلافات زیاد دید.

امام جمعه موقت مشهد: «قانون جنگل» بر بازار حاکم شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: اسلام مجموعه‌ای از عقاید و اجزاء گوناگون است؛ هر یک از این اجزاء در این مجموعه دارای جایگاه ویژه خود است و هیچ یک نمی‌تواند جای آن دیگری را بگیرد و بین این اجزاء یک ارتباط فوق العاده است.

امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: یکی از این اجزاء نماز است که به تعبیر پیامبر رحمت، نماز ستون دین است یعنی همه چیز دین قائم به نماز است؛ سخن دیگری از امام صادق(ع) داریم که محبوب‌ترین عمل در نزد خداوند را نماز عنوان فرموده‌اند.
فرزانه عنوان کرد: در جهاد با کفار مسئله این است که تا زمانی اهمیت دارد تا دشمن دیگر سر راه نباشد و یا زکات برای این است که فقر ریشه کن شود اما در مورد نماز این گونه نیست زیرا نماز در تمامی عمر بر انسان تکلیف است و این بیانگر اهمیت فوق العاده نماز است. این قدر و منزلت برای نماز در اسلام به چه دلیل است؟ بزرگترین مسئله در نماز که این اهمیت را به آن داده این است که نماز تنها مسئله‌ای است که می‌تواند توجه انسان به خدا را جلب کند.
امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: اگر حالت توجه در انسان باشد، انسان نه گناهی مرتکب می‌شود و نه گناهی در زندگی خود باقی می‌گذارد؛ وقتی انسان در برابر یک گناه پرجاذبه قرار گیرد نماز در این حالت اجازه نمی‌دهد انسان در باتلاق جاذبه و گناه فرو رود.اگر حالت توجه در جامعه‌ای ایجاد شد تمامی ناهنجاری‌هایی که ریشه‌اش جامعه است همه اینها برطرف می‌شود و این معجزه حالت توجه به خداست که در نماز تبلور پیدا می‌کند. لذا در دین بدترین مسئله غفلت از توجه به خدا است.
فرزانه تصریح کرد: نماز صحیح، نمازی است که روح داشته باشد و منظور این است که انسان با ذهن و جسمش خداحافظی کند و تنها خدا را ببیند و به خدا توجه کند و این برای انسان شدنی است و از قدرت انسان به دور نیست. تقوا اقتضاء می‌کند که انسان از نماز خودش حداکثر محافظت را داشته باشد و در مقابل نماز بی تفاوت نباشد.
وی در ادامه با اشاره به پنجم دی ماه و سالروز تاسیس حفاظت و امنیت هواپیمایی به فرمان امام راحل توسط سپاه پاسداران گفت: سپاه از روزی که تاسیس شده تاکنون، هرجا ورود کرده بابرکت و سرنوشت‌ساز بوده است؛ در جنگ تحمیلی قدرت سپاه را نگاه کنید؛ در امنیت داخل کشور به عمل برجسته سپاه پاسداران نگاه کنید و اکنون نیز به حوزه محرومیت زدایی ورود کرده است.
امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: حساسیت کار سپاه را نیز می‌توان از خصومت دشمن دید؛ یکی از مسئولیت‌های سپاه، مسئله امنیت پرواز است؛ مسئله اصلی در کشور ما مسئله انقلاب و نظام است؛ دشمن در ضربه زدن به این نظام و انقلاب بسیار جدی است و اتاق فکرهای متعدد دارد؛ از سال ۶۳ تاکنون، ۱۴۰ مورد هواپیماربایی بوده اما هیچ یک از اینها موفقیت آمیز نبوده است.
فرزانه گفت: دشمن همواره در این عرصه شکست خورده و عزیزان ما فاتح بوده‌اند و باید برای این عزیزان دعا کنیم و توفیق روزافزون آنها را خواستار باشیم، هرچه مسئولیت انسان خطیرتر باشد انسان باید از خداوند متعال کمک بیشتری بگیرد.
وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) مسئولیت عظیمی را بعد از سیدالشهدا(ع) برعهده داشت گفت: چند روز قبل مقام معظم رهبری با خانواده معظم شهدا دیداری داشتند و در آنجا هشداری نسبت به نقشه‌های دشمن در سال ۹۸ ارائه فرمودند. استکبار خونخوار آمریکا در راس این دشمنان است و در کنار آن رژیم صهیونیستی و آل سعود است. اینها ۵ کار را براساس قراین تصمیم دارند صورت دهند.
فرزانه گفت: عملیات پنهانی و جاسوسی و ترور و خرابکاری یکی از این اقدامات است؛ دوم استفاده از فضای مجازی و عملیات سایبری است که به مراکز اطلاعاتی و دولتی نفوذ کنند و در درجه سوم به دنبال ایجاد ناامنی در مرزها هستند و سپس در مرحله چهارم به دنبال تشدید شکاف‌های طبقاتی و قومی هستند. در مرتبه پنجم دنبال بزرگ کردن اختلاف طبقاتی میان مردم و مسئولان هستند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اینها این است که زندگی اشرافی برخی از مسئولان را مطرح می‌کنند و رفتار آقازاده و داماد فلان مسئول را برجسته می‌کنند؛ از این سو نیز مردم با تنگناهای اقتصادی و معیشتی روبرو هستند؛ قیمت‌ها وحشی شده‌اند و بر بازار قانون جنگل حاکم است و هر کس هر چه بخواهد در بازار می‌کند. در یک خیابان و در چند ده متر فاصله می‌توان چندین قیمت یک جنس را با اختلافات زیاد دید.
فرزانه با اشاره به اینکه دشمن از این مسئله به سود تشدید آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کند تصریح کرد: اگر این آسیب‌ها طولانی شود خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد؛ بیکاری و معیشت سخت مردم نباید طولانی شود و رو به افزایش برود زیرا عواقب غیرقابل ترمیمی دارد و دشمن از همین مسئله حداکثر استفاده را می‌کند.
وی گفت: در این شرایط باید چند نکته را لحاظ کنیم؛ آنچه که باید از مسئولان دیده شود کار شبانه روزی و به تعبیر مقام معظم رهبری اقدام جهادی است و غیر از این در این شرایط جواب نمی‌دهد و باید کار مردم مقدم بر کار بستگان باشد و در این شرایط کار به صورت اداری روتین جواب نمی‌دهد.
امام جمعه موقت مشهدمقدس اظهار داشت: مردم نیز باید نسبت به نقشه‌های دشمن هوشیار باشند و در مقابل سختی‌ها مقاومت کنند و نیروهای امنیتی باید مراقب نیروهای نفوذی باشند. دشمن به دنبال نفوذ در لباس‌های مختلف است و نباید این مسئله را کوچک شمارد و آن را توهم دانست.
فرزانه تصریح کرد: اگر این مسائل در میان ما باشد دشمن موفق نمی‌شود؛ اولا خداوند متعال کید و توطئه دشمن و حرکت‌های موذیانه دشمن را ضعیف معرفی کرده است؛ این سنت خداوند است که مکر و حیله شیطان ضعیف است؛ از نقشه دشمن نباید هراس داشت زیرا هر کاری که بکند ضعیف است و این سنت قرآن است اما نباید ما نیز غافل باشیم.
وی گفت: مسئله دیگر غرق بودن دشمن در فساد اخلاقی و سیاسی و اقتصادی است؛ فساد سقوط دارد و نمی‌تواند یک انسان فاسد باشد و از سوی دیگر خوش عاقبت باشد؛ هر جا فساد باشد نابودی آنجا کمین کرده است. آمریکا غرق در فساد است و صهیونیسم و آل سعود نیز چنین هستند و اینها نمی‌توانند موفق شوند و از سنت الهی به دور باشند.
فرزانه بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری دشمن برای جان و مال مردم احترامی قائل نیست؛ یمن ۲۴ میلیون نفر جمعیت دارد که عمدتا فقیر هستند؛ ۴ سال است که آٖل سعود با همکاری ۱۰ کشور دیگر و با همیاری انگلیس و صهیونیسم علیه اینها می‌جنگد و تاکنون براساس آمارهای قابل قبول، ۵۰ هزار نفر در یمن کشته شده‌اند که از این تعداد ۲۲۷۷ نفرشان زن بوده‌اند و سه هزار و ۵۲۷ نفر کودک بوده‌اند و ۱۶ هزار نفر به دلیل کمبود غذا و خدمات پزشکی از دنیا رفته‌اند. ۴ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند. این جنایتکاران برای خون و معیشت و زیرساخت‌ها احترامی قائل نیستند.
وی گفت: از دشمن نه باید ترسید و نه از سوی دیگر نباید غافل شد و مطمئن هستیم که عاقبت و فرجام کار دشمن جز سقوط و مغلوب بودن چیز دیگری نیست.

منبع:تسنیم
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.