خراسان جنوبی-حدادیان گفت: انشاالله با توجه به روحیه ای های که مردم عزیز ما دارند و فضیلت و معنویت خون پاک شهدای عزیز و همچنین رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری این نهضت به نهضت جهانی حضرت مهدی خواهد پیوست.

جشن چهل سالگی انقلاب با بصیرت و وحدت مردم باشکوه برگزار خواهد شد/لزوم تسریع در انتصاب امام جمعه دائم بشرویه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"حجت الاسلام علی اکبر حدادیان" امام جمعه موقت بشرویه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بشرویه که در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به اهمیت دادن به معیارهای ازدواج خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم قبل از ازدواج معیارهای انتخاب است که باید با مبانی اعتقادی سازگاری داشته باشد.

 امام جمعه موقت بشرویه افزود :اگر زوجین از یکدیگر شناخت کافی بر اساس اعتقاد نداشته باشند ممکن است در آینده زندگی آنان و خطر بیفتد.

 وی با اشاره به عوامل بروز  طلاق در بین زوجین هم گفت: دخالت‌های اطرافیان، ورود فرهنگ بیگانه  ،کمبود معیشت و مشکلات اقتصادی امروز برخی از مسائلی است که زمینه طلاق را در زندگی به وجود می آورد و به عقیده روانشناسان خانواده‌ها هر چقدر که نسبت به یکدیگر شناخت کافی داشته باشند می‌توانند مشکلات پیش رو را با سازگاری حل کنند و زندگی خود را مدیریت کند .

حدادیان تصریح کرد :یکی از اصلی ترین و موثرترین انتخاب ها در زندگی انتخاب همسر است چرا که یک عمر قرار است زوجین در کنار یکدیگر و در لحظات مختلف زندگی کنند.

 امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به وظیفه والدین نسبت به فرزندان هم گفت: یکی از وظایف اولیا درباره فرزندان این است که با دقت نظر و هوشیاری در انتخاب همسر و فرزندان خود کمک کنند ولی  نباید به تحلیل و دخالت های بیجا تبدیل شود

وی تصریح کرد :از دیگر معیارهای انتخاب همسر تقوا ایمان و سازش در سختی های زندگی می باشد.

حدادیان با اشاره به رعایت حق احترام در زندگی هم گفت: از مهمترین عوامل برقراری پیوند محکم در ازدواج رعایت حق احترام و تمکین کردن در برابر وظایفی است که هر یک از زوجین بر عهده دارند و اگر در خانواده ای هر کدام به وظایف انسانی اخلاقی خود واقف باشند کمترین مشکل به وجود می آید .

امام جمعه موقت بشرویه با توصیه به عدم سختگیری برای ازدواج هم گفت: انتظار این است که خانواده‌ها فرزندان خود را برای ازدواج کسانی راهنمایی کنند که معیارهای سخت و مادیات را فقط مدنظر نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ورود به ۴۰ سالگی نهضت انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برای پایداری هر نهضت و انقلابی سه عامل مهم باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند که از جمله آن می‌توان به رهبری، مردم و قانون اشاره کرد.

حدادیان افزود: در نهضت انقلاب اسلامی مبانی آن بر اساس رهبری حضرت امام راحل و قانون احیای عدالت اسلامی بود و همچنین پشتیبانی مردم از نهضت انقلاب اسلامی سبب گردید تا هر روز بر پیشرفت های کشور افزوده گردد.

امام جمعه موقت بشرویه تصریح کرد: در نظام ولایی جمهوری اسلامی و پس از ارتحال حضرت امام خمینی این نهضت توسط عالم دین و بزرگان انقلاب در راس آن ولایت فقیه حضرت آیت الله خامنه ای هدایت می‌شود که تمام ویژگیهای هوشمندانه این نهضت با حمایت مردم که در تمامی صحنه های مختلف حاضر هستند دیده می شود.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی هم گفت :در آستانه چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم و معاندان و دشمنان این نظام تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته اند تا این جشن بزرگ ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را برگزار نکنیم ولی آنها که درک درستی از این نهضت و رهبری آن دارند با وحدت بی‌نظیر خود جشن بزرگ ۴۰ سالگی انقلاب را برگزار خواهند کرد .

امام جمعه موقت بشرویه با تأکید بر اینکه هم مردم و هم مسئولان باید وظیفه خود را در قبال انقلاب اسلامی ادا کنند گفت: وظیفه هم مردم و هم مسئولین این است که از منویات مقام عظمای ولایت و رهبری اطاعت کنند و مراقب و مواظب فتنه های دشمنان و نفوذ بیگانگان باشیم تا به خود اجازه ندهند کوچکترین خدشه ای به کشور ما وارد کند.

 وی تصریح کرد: به فرموده حضرت امام خامنه‌ای دشمنان برنامه ریزی های زیادی را دارند و اگر در سال جاری به آن نرسند برای سال ۹۸ برنامه‌ریزی کرده‌اند ولی بدانند ملت ایران با اطاعت از امام و رهبری نخواهد گذاشت تا توطئه‌های آنان به ثمر بنشیند.

حدادیان افزود: انشاالله با توجه به روحیه ای های که مردم عزیز ما دارند و فضیلت و معنویت خون پاک شهدای عزیز و همچنین رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری این نهضت به نهضت جهانی حضرت مهدی خواهد پیوست.

 امام جمعه موقت بشرویه در ادامه با اشاره به میلاد با برکت حضرت عیسی پیامبر و نبی خداوند هم بیان کرد :یکی از مناسبت های هفته میلاد با برکت حضرت عیسی پیامبر و نبی خداوند است که به اسم الهی و از بانوی پاک و پاکیزه و با اخلاص به نام حضرت مریم متولد شد که آن حضرت در پاکی و پاکیزگی و احترام به والدین  سرلوحه است.

وی همچنین با اشاره به هفته حمل و نقل و راهداری هم گفت :جا دارد  از پرسنل سختکوش راهداری که در تمام ایام فصل و به خصوص ایام زمستان خدمات صادقانه و خالصانه ای را به مسافران و مردم ارائه می دهند قدردانی کرد .

حدادیان در پایان خطبه های نماز جمعه، از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خواست تا برای  انتصاب هرچه سریعتر امام جمعه بشرویه اقدام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.