در حالی که مقامات آمریکا بارها مدعی شده اند که تحریم ها برای آسیب رساندن به مردم ایران طراحی نشده اند، رویترز در گزارشی از عدم توانایی شرکت های بین المللی برای صادرات مواد غذایی به ایران خبر داد.

 گزارش رویترز از دروغ‌پردازی آمریکا درباره آزاد بودن صادرات مواد غذایی به ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، چند شرکت تجاری بین المللی به دلیل تحریم های آمریکا، از عقد قرارداد برای ارسال مواد غذایی به ایران بازمانده اند.

این تحریم ها باعث از کار افتادن سیستم های بانکی مورد نیاز برای انجام پرداخت های مالی میان ایران و شرکت های خارجی شده است.

بر اساس این گزارش، در حالیکه طبق اعلام مقامات آمریکایی، دارو، مواد غذایی و دیگر اقلام مرتبط با کمک های انسانی از تحریم های ضدایرانی مستثنی شده اند، ولی تحریم ها امکان مراودات بانکی با ایران برای خرید و فروش تقریبا تمامی کالاها را غیرممکن کرده اند.

یک مقام اروپایی به رویترز گفت: «هیچ شانس واقعی برای دریافت پول (از ایران) با استفاده از سازوکارهای فعلی وجود ندارد و بسیاری از تجار بین المللی در حال حاضر قادر به انجام معاملات جدید نیستند.»

بر اساس این گزارش، منابع تجاری غربی و ایرانی اعلام کرده اند که شرکت های آمریکایی "کارگیل" و "بانج" و همچنین شرکت سنگاپوری "اولام" به دلیل تحریم های آمریکا از امضای قرارداد جدید برای صادرات گندم، ذرت، شکر خام و دیگر اقلام به ایران بازمانده اند، چرا که بانک های غربی مبادلات پولی با ایران را انجام نمی دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.