نماینده ایران در کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی گفت: با هماهنگی سرپرست فدراسیون کشتی به گرفتن میزبانی جام جهانی کشتی آزاد از ایران اعتراض نکردیم.

دودانگه: پذیرفتن میزبانی با توجه به عدم حضور ایران عاقلانه نبود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، علی‌اکبر دودانگه درباره صحبت‌هایی که در خصوص گرفتن میزبانی جام جهانی کشتی آزاد از ایران به دلیل تغییر زمان این مسابقات که قرار بود در مشهد برگزار شود، گفت: آمریکا نسبت به زمانی که اتحادیه جهانی برای این مسابقات در اواخر سال میلادی در نظر گرفته بود اعتراض داشت، اما ما پایان سال شمسی را پیشنهاد دادیم که مورد موافقت بود.

وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه قوانین برگزاری مسابقات تغییر کرده است، از این پس قرار است رقابت‌ها با حضور ۶ تیم متشکل از ۵ تیم برتر آخرین مسابقات جهانی به همراه تیمی متشکل از ستارگان سایر کشورهای دنیا برگزار شود که عملاً ایران جایی در مسابقات نداشت و هزینه کردن برای میزبانی این رقابت‌ها به هیچ عنوان منطقی و عاقلانه نبود.

نماینده ایران در کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: البته ما به این موضوع اعتراض کردیم که قانون جدید از سال آینده اجرا شود که مورد موافقت قرار نگرفت، در همان زمان به صورت آنلاین با بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون کشتی در ارتباط بودیم و با هماهنگی وی اعتراضی به این تصمیم نکردیم.

دودانگه افزود: روس‌ها بعد از اینکه ما زمان مسابقات را بهانه کردیم سریع میزبانی را پذیرفتند، اما چون ما در جمع تیم‌های برتر نبودیم خیلی نسبت به این موضوع علاقه نشان ندادیم، البته ما آنجا گفتیم که نماینده اتحادیه جهانی امکانات و میزبانی ایران را تائید کرده است، اما چون حضورمان در این مسابقات قطعی نبود اعتراض بیشتری نکردیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جایزه ۱۰۰ هزار دلاری باید توسط میزبان پرداخت شود و ما نیز حق شرکت در مسابقات را نداشتیم پذیرش میزبانی منطقی نبود. البته با توجه به اینکه مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۹ بعد از رقابت‌های جهانی آستانه قزاقستان برگزار می‌شود، میزبانی این رقابت‌ها همچنان با ما است.گ

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.