فرمانده انتظامی شهرستان قوچان گفت: عاملان کلاهبرداری۳میلیارد ریالی در فضای مجازی شناسایی و دستگیری شدند.

عاملان کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی در فضای مجازی در دام قانون

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ قدیر مصرخانی، فرمانده انتظامی شهرستان قوچان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری۳میلیارد ریالی توسط فردی ناشناس، موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی به خرید ارز به مبلغ ۳میلیارد ریال از یک سایت نامعتبر اقدام کرده است، که سارقان پس از دریافت وجه، شناسه کاربری (id) وی را مسدود کردند.

سرهنگ مصرخانی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته پس از هماهنگی با مقام قضائی،۲متهم پرونده را شناسایی کردند که یکی از آن‌ها در یکی از استان‌های غربی کشور و متهم دیگر در یکی از استان‌های شمالی کشور بودند. با دستور مقام قضائی، پرونده جهت دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسراهای مربوطه ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قوچان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت پیشگیری از دسترسی‌ها و برداشت‌های غیر مجاز هرگز در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بر روی کلیک نکرده و برنامه‌های خود را از سایت‌های آشنا و معتبر دانلود کنید.

پلیس فتا از کلیه کاربران میخواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.
 منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.