فرمانده انتظامی استان اصفهان از طراحی "جلیقه ایربک‌دار" ویژه موتورسواران توسط سربازان ناجا خبر داد.

 طراحی "جلیقه ایربک‌دار" ویژه موتورسواران

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار مهدی معصوم‌بیگی از طراحی جلیقه ایربک‌دار توسط مهندسان وظیفه ناجا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار کشته‌های حوادث رانندگی در استان اصفهان مربوط به موتورسیکلت سواران است، به همین دلیل، اقدامات فرهنگی و آموزشی گسترده‌ای توسط فرماندهی انتظامی استان اصفهان انجام شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در همین راستا، دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان نیز با برگزاری نشستهای اندیشه‌ورزی به صورت علمی وارد این موضوع شد و راهکارهای بررسی و کاهش صدمات جانی ناشی از تصادف موتورسواران را با اساتید دانشگاهی، محققان و پژوهشگران مورد بررسی قرار داد.

وی تصریح کرد: طرح تولید جلیقه ایربک‌دار توسط مهندسان وظیفه فرماندهی انتظامی استان اصفهان که جزو استعدادهای برتر کشوری هستند به دفتر تحقیقات کاربردی ارائه شد که این طرح در شورای پژوهش پلیس استان مورد بررسی قرار گرفت و به تأیید اعضای شورا رسید.

معصوم‌بیگی در تشریح طرح مذکور گفت: طراحی جلیقه به صورتی است که تا بالای گردن و زیر فک موتورسوار را پوشش می‌دهد و به محض اینکه موتورسیکلت در حالت سقوط و برخورد با زمین قرار بگیرد به طور اتوماتیک بند آن باز و گاز مخصوصی ساطع و کیسه هوا داخل جلیقه عمل می‌کند و مانع از ایجاد خسارت جانی به راکب موتورسیکلت می‌شود.

وی افزود: طرح مذکور در حال حاضر به پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا ارائه و از سوی کارشناسان این پژوهشگاه نیز مورد تایید قرار گرفته و به زودی با همکاری یکی از شرکتهای دانش بنیان به تولید انبوه خواهد رسید.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به گامهای بلند نیروی انتظامی در زمینه تحقیق و پژوهش گفت: باعث افتخار است که اعلام کنیم امروز ایده‌ها و طرحهای علمی نوین نیروی انتظامی در سطح ملی مورد استقبال و اقبال عمومی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: طرح تولید موتورسیکلتهای برقی با هدف پیشگیری از تلفات موتورسواران و کاهش آلودگی هوا نیز از جمله طرحهایی بود که برای نخستین بار در جلسات هیئت اندیشه‌ورزی پلیس اصفهان مطرح و با استقبال مسئولان استانی و کشوری مواجه و چندی پیش نیز بزرگترین کارخانه تولید موتورسیکلت برقی در شهرستان شهرضا افتتاح شد که امیدواریم  به زودی شاهد جایگزین شدن آنها با موتورسیکلتهای بنزینی باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.