عضو شورای انجمن ادبی بانوان رضوی «گوهرشاد» مشهد گفت: طرح خادم‌یاری شعر و ادب رضوی فرصتی مغتنم برای شاعران کشور است.

خادم‌یاری رضوی فرصتی مغتنم برای شاعران کشور است

به گزارش قدس آنلاین، زهرا محدثی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز داشت: شاعران با خدمت در رشته تخصصی خود که در آن تحقیق و تحصیل کرده‌اند، علاوه بر اثرگذاری بر روی نسل جوان حاضر در جلسات شعری، خودشان نیز در حوزه شعر و ادب پخته‌تر می‌شوند.
وی از انجمن ادبی گوهرشاد به‌عنوان تنها انجمن شعر مختص بانوان در مشهد نام برد و افزود: فعالیت این انجمن به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی موجب شده تا بانوان بتوانند به راحتی اشعارشان را در جلسات این انجمن ویژه بانوان بخوانند و با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر کنند.
این بانوی شاعر بیان کرد: با همراهی دیگر اعضای شورای انجمن ادبی گوهرشاد مشهد در تلاش هستیم تا بانوان اهل شعر و ادب این شهر مقدس به‌ویژه شاعران نسل جوان را دور هم جمع کنیم. در این راستا به عنوان یک خادم‌یار شعر و ادب رضوی در برگزاری برنامه‌هایی مانند محفل‌های شعرخوانی در مناسبت‌های خاص در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی و جلسات هفتگی این انجمن در جوار این آستان ملکوتی مشارکت دارم.
محدثی خراسانی با ذکر نام برخی از جلسات شعری گذشته مشهد و شاعران پیشکسوت و برجسته این شهر مقدس گفت: امیدوارم بانوان به‌ویژه نوجوان و جوان اهل شعر و ادب در جلسات شعر حضور پررنگ‌تر و پیوسته‌تری داشته باشند و از نقدها و نظرات استادان باتجربه بیشتر استفاده کنند. انجمن ادبی گوهرشاد نیز با تمام توان و ظرفیت خود در این راستا تلاش و فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه جدیدترین مجموعه شعرش با عنوان «غم چیز دیگری است» توسط انجمن ادبی رضوی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به تازگی خریداری و در اختیار شاعران انجمن ادبی گوهرشاد مشهد گذاشته شده است، گفت: چنین حمایت‌هایی از آثار شاعران موجب تشویق و دلگرمی آنان می‌شود و از طرف دیگر به شاعران انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت در این حوزه می‌دهد.
این خادم‌یار شعر و ادب رضوی با اشاره به اینکه «غم چیز دیگری است»، پنجمین کتاب شعرش به شمار می‌رود، ابراز کرد: این مجموعه شعر دربردارنده منتخبی از شعرهایم است که در طول سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳ سروده‌ام و در آن حدود صد شعر در قالب‌هایی مانند غزل، دوبیتی، رباعی، چهارپاره، نیمایی و ترانه در موضوعات دفاع مقدس، عرفانی، عاشقانه و اجتماعی به همت انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
لازم به ذکر است، کانون‌های خادم‌یاری شعر و ادب و هنر رضوی استان‌ها با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و دفاتر نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در استان‌ها در حوزه‌هایی مانند تسریع جذب خادم‌یاران شعر و ادب، فراهم کردن امکان خدمت تخصصی بیش از پیش خادم‌یاران جذب‌شده، برگزاری جلسات منظم شعر و شناسایی استعدادهای شعری در گوشه و کنار کشور فعالیت می‌کند.
 منبع: آستان نیوز
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.