مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از فعالیت ۳۱ پایگاه هلال احمر خراسان رضوی با حضور ۱۵۵ نیروی امدادی در طرح زمستانه هلال احمر خبر داد.

فعالیت زمستانه ۳۱ پایگاه هلال‌احمر در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، مجتبی احمدی  با اشاره به اجرای طرح زمستانه هلال احمر و  وضعیت امداد و نجات در سطح استان، اظهار کرد: با اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر که از ۱۵ آذرماه آغاز شده و تا ۲۵ اسفند ادامه دارد، در سطح استان علاوه بر ۲۵ پایگاه ثابت موجود و پایگاه هوایی هلال احمر خراسان رضوی، ۱۱ پایگاه موقت نیز فعال هستند.
وی ادامه داد: با استفاده از این پایگاه‌ها خدمات کمک‌های اولیه، امداد و نجات، دسترسی و رهاسازی مصدوم در حوادث و سوانح و هم‌چنین اسکان و تغذیه اضطراری در صورت تغییرات جوی و اقلیمی ارائه می‌شود.
احمدی تصریح کرد: این خدمات تا پایان اسفند و آغاز نوروز تداوم خواهد یافت و در نوروز با اجرای طرح نوروزی به دلیل حضور زائران و مسافران با افزایش تعداد پایگاه‌ها به ۴۵ عدد با شدت بیش‌تری ادامه پیدا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در هر پایگاه هلال احمر در هر شیفت ۵ نفر به صورت ثابت حضور دارند و در مجموع در ۳۱ پایگاه فعال ۱۵۵ نیرو حضور دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به امداد هوایی در سطح استان، بیان کرد: هم‌اکنون امداد هوایی در سطح استان با استفاده از یک بالگرد هالا احمر و ۴ دپایگاه هوایی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی در مشهد، گناباد، سبزوار و نیشابور انجام می‌شود. در صورتی که پایگاه هوایی اورژانس در شهرستان تربت نیز راه‌اندازی شود تعداد پایگاه‌های امداد هوایی در سطح استان به ۶ عدد خواهد رسید و خراسان رضوی از نظر امداد هوایی در وضعیت مطلوبی قرار خواهد گرفت.  
وی با اشاره به برخی توصیه‌های ایمنی به مسافران در فصل زمستان، یادآور شد: با توجه به این‌که در فصل زمستان تغییرات آب و هوایی به سرعت اتفاق می‌افتد به شهروندان توصیه می‌شود پیش از سفر با شناخت مسیر سفر، به پیش‌بینی‌ها، اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی که قطعاً از طریق رادیو و تلوزیون و جراید و رسانه‌ها اعلام می‌شود، توجه داشته باشند.  
احمدی افزود: همچنین اگر افراد قصد مراجعه به مکان‌های مرتفع یا دارای آب و هوایی خاص دارند حتماً وسایل اینمی همچون زنجیر چرخ، پتو، خوراک در حد ۴۸ ساعت و... همراه داشته باشند و تعامل و همکاری لازم را با مسئولان راهدای، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس داشته باشند که اگر اتفاق خاصی افتاد تاب‌آوری داشته باشند.
وی در پایان اضافه کرد: هم‌چنین به تمامی شهروندان توصیه می‌شود آموزش کمک‌های اولیه و جامع تاب‌آوری را یادبگیرند تا ایستایی آنان هنگام حوادث و بلایا افزایش یابد. لازم است این آموزش‌ها با نگاه خانواده‌محور انجام شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.