طبق گزارش‌های ثبت شده از سوی وزارت نیرو، میزان پر بودن مخازن سدهای کل کشور ۴۷ درصد گزارش شده که نسبت به سال آبی گذشته، ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش ۶ درصدی میزان پر بودن مخازن سدهای کل کشور

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، از اول مهر تا آذرماه سال جاری(سال آبی ۹۷-۹۸) میزان بارندگی حوضه آبریز دریاچه خزر ۱۵۹.۱ میلی متر، خلیج فارس و دریای عمان ۱۷۱ میلی متر، فلات مرکزی ۴۲.۳ میلی متر و این میزان بارندگی برای کل کشور، معادل ۸۹.۸ میلی متر بوده است.

ورودی آب به مخازن سدهای کشور در تاریخ مذکور، ۸.۴۸ میلیارد مترمکعب و موجودی فعلی مخازن سدهای کل کشور معادل ۲۳.۵۶ میلیارد مترمکعب است؛ در عین حال درصد پر بودن مخازن سدهای کل کشور در سال آبی جاری ۴۷ درصد است، در حالیکه این رقم در سال گذشته آبی معادل ۴۱ درصد بوده است.

گفتنی است ظرفیت کل مخازن سدهای کشور معادل ۵۰ میلیارد مترمکعب است. همچنین میزان بارندگی تجمعی استان ها از ۱ مهر تا ۲۷ آذر ماه سال برای سیستان و بلوچستان به عنوان کم‌بارش ترین استان کشور نسبت به سال گذشته ۳.۲ میلیمتر تبث شده است( کاهش ۵۰ درصد بارش نسبت به متوسط بلند مدت).

اوضاع سدهای استان تهران

گزارشات ثبت شده شرکت منابع آب ایران نشان می دهد که میزان آب ورودی به سد لار در سال آبی جاری، معادل ۴۵ میلیمتر مکعب بوده است که این میزان برای سال گذشته رقم ۳۷ میلی‌متر مکعب را به خود اختصاص داده است. میزان آب ورودی به سد طالقان ۳۶ میلی‌متر مکعب ثبت شده است که ورودی آب به این سد نیز، در سال آبی گذشته ۲۲ میلیمتر مکعب گزارش شده است.

میزان ورودی آب به سد کرج نیز برای سال جاری، ۴۶ میلی‌متر مکعب و این رقم برای سال گذشته این سد، رقمی معادل ۳۰ میلیمتر مکعب ثبت شده است. آب ورودی به سد لتیان و ماملو نیز ۴۹ میلیمتر مکعب برای سال جاری آبی و ۴۳ میلیمتر مکعب برای سال آبی گذشته گزارش شده است.

در عین حال، میزان ورودی آب به مخازن سدهای کل کشور در سال جاری آبی، ۸.۴۸ میلیارد مترمکعب، خروجی از سدها کل کشور ۴.۹۱ میلیارد مترمکعب و حجم آب موجود مخازن سدهای کشور تا کنون ۲۳.۵۶ میلیارد مترمکعب است.

به طور کلی درصد پر بودن مخازن سدهای کل کشور ۴۷ درصد گزارش شده که نسبت به سال آبی گذشته ۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.