روستاییان استان خراسان رضوی از عملکرد دولت در زمینه توجه به روستاییان گلایه و انتقاد کردند.

بسته حمایتی دولت به روستاهای خراسان رضوی نرسید/ روستاییان وکارمندان باید همچنان منتظر بمانند
به گزارش قدس آنلاین ، با اینکه دولت طرح پرداخت سبد حمایتی را از ماهها قبل مطرح کرده است و از این طریق تبلیغات زیادی را در جامعه رقم زده است اما پرداخت آن به جز چند قشر نیازمند ، هنوز در مرحله اما و اگر و تامین اعتبار است . از طرفی بااینکه هنوز مرحله اول این سبد حمایتی به طور کامل اجرا نشده ، اما رئیس جمهور به وزیر کار، تعاون ورفاه اجتماعی اعلام کرده است که مرحله دوم پرداخت این سبد حمایتی را آغاز کند. در این بین روستاییان خراسان رضوی که بالغ بر یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت دارند طی سالهای گذشته  به دلیل بروز خشکسالی و گاهی اوقات سرمازدگی  منبع درآمدی خودشان را ازدست داده و درزمره اقشار نیازمند شناخته می شوند ، هنوز در مرحله انتظار دریافت سبد حمایتی هستند .
*** دولت مردم روستا را فراموش کرده است
یکی از روستاییان خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: دولت مردم روستاها را فراموش کرده است.
جواد حسینی در ادامه افزود: کم آبی و سرمازدگی در آمد مردم درروستاها را به شدت کاهش داده است  و اکثر روستاییان در حال حاضر فقط با یارانه زندگی می کنند و زندگی آنها با تورم و شرایط اقتصادی که امسال در بازار اتفاق افتاد فلج شده است .
وی افزود: هر وقت به سازمان های مرتبط با پرداخت سبد حمایتی مراجعه می کنیم اعلام می کنند که در این باره چیزی به ما ابلاغ نشده ، در حالی که  مردم روستا جزو اقشار نیازمند هستند اما  هنوز به آنها سبد حمایتی پرداخت نشده است .
*** دولت ما را سرکار نگذارد
یکی دیگر از روستاییان خراسانی نیز اظهار داشت: مدت ها است که دولت موضوع پرداخت  تسهیلات  اشتغالزایی را برای روستاییان اعلام کرده ، اما وقتی مراجعه می کنیم اعلام می کنند که این تسهیلات شرایط خاصی دارد و به شما تعلق نمی گیرد، صحبت ما بادولت این است که  ما تسهیلات  نمی خواهیم اما درخواست میکنیم  ما را سرکار نگذارید!موضوع پرداخت سبد حمایتی نیز احتمالا همین طور خواهد بود زیرا در حالی که روستائیان باید در اولویت سبد حمایتی قرار می گرفتند اما هنوز خبری از اختصاص سبد حمایتی به روستائیان نیست.
*** از سال 92 تاکنون اقدام خاصی در مورد روستاییان انجام نشده است
روستایی دیگری نیز با بیان اینکه در حقیقت آنچه که در تلویزیون درباره توجه به روستا ها از سوی دولت  می بینیم  با آنچه که در عمل شاهد آن هستیم از زمین تا آسمان تفاوت دارد، گفت: رئیس جمهور هنگام انتخابات درباره توجه به روستاها سخنان و وعده های زیادی اعلام کرد،  اما از سال 92 تاکنون اقدام خاصی برای روستاییان انجام نشده و به طور قطع فاصله شعارها و وعده های داده شده به روستاییان  با واقعیت های امروز بسیار زیاد است، و روستاییان در همه این سال ها  مورد غفلت قرار گرفته و فراموش شده اند. 
***روستائیان در صف انتظار هستند
مدیر امور اجتماعی اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این باره گفت: روستائیان در صف انتظار سبد حمایتی هستند .
محمد رضا ولیان در ادامه به قدس آنلاین افزود: سبد حمایتی  در مرحله اول به تمام اقشار زیر مجموعه کمیته امداد و بهزیستی و همچنین بازنشستگان کشوری و صندوق فولاد اختصاص یافته است . اما اختصاص این سبد حمایتی به کارمندان دولت و  روستائیان  علی رغم آنکه اعتبار آن دیده شده است اما هنوز در مرحله انتظار و ابلاغ اعتبار می باشد که به محض ابلاغ به آنها تعلق میگیرد.
وی تصریح کرد: این سبد حمایتی برغم آنکه به  بازنشستگان تامین اجتماعی نیز تعلق خواهد گرفت ولی اعتبار آن هنوز دیده نشده است .
ولیان ادامه داد: اما در مورد افرادی که جزو هیچ کدام از گروه های یاد شده نیستند و درآمد زیر 3 میلیون تومان نیز دارند سازوکاری تعریف خواهد شد که به یکی از نهادهای کمیته امداد و یا بهزیستی مراجعه کرده و تعهدی مبنی بر اینکه اموال و درآمد آنها مورد بررسی قرار بگیرد ارائه خواهند داد تا در صورتی که در آمد آنها نیز زیر سه میلیون تومان تشخیص داده شود این سبد حمایتی به آنها نیز پرداخت شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.