عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان، ۹ دی را حضور غیرتمندانه ملّت ایران در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب دانست و تصریح کرد: ۹ دی، نشان‌دهنده بصیرت ملّت در مقابله با دشمن و نشانه انسجام ملّی در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی حول محور ولایت بود.

آیت‌الله کعبی:"۹دی" انسجام ملّی حول محور ولایت بود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت حماسه ۹ دی، گفت: دشمنان قسم‌خورده انقلاب؛ یعنی آمریکا و صهیونیست، از ابتدای انقلاب، توطئه‌های پیچیده‌ای را برای تضعیف ارکان انقلاب، استحاله و براندازی نظام، به‌کار بستند و این توطئه‌ها پایانی ندارد.

وی، ایجاد گسل‌های قومی و مذهبی، تحمیل جنگ هشت ساله، ترویج مفاسد اخلاقی و اباحه‌گری فرهنگی، ترویج تفکر غربی و انحراف از گفتمان انقلاب به سمت و سوی گفتمان غربی، تهدید نظامی، را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دشمن که در همه این تجربه‌ها ناکام مانده بود، در سال ۸۸ به کودتای نرم و الگو گرفتن از کودتاهای مخملی که در آسیای مرکزی راه افتاده بود، روی آورد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان برای فتنه پیچیده ۸۸، بیش از دو دهه برنامه‌ریزی کرده بودند، اظهار داشت: هدف پایه‌ای فتنه ۸۸، فروپاشی هویتی و ایجاد گسل اجتماعی و دو قطبی کردن جامعه بود؛ نباید فتنه ۸۸ را نزاع بین جناح‌های سیاسی تلقی کرد؛ بلکه حرکتی براندازانه با استفاده از نفوذی‌های داخلی و فریب‌خوردگان آنها و کسانی بود که تحت تأثیر جنگ نرم دشمن قرار گرفته بودند.

آیت‌الله کعبی، ۹ دی را حضور غیرتمندانه ملّت ایران در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب دانست و تصریح کرد: ۹ دی، نشان‌دهنده بصیرت ملّت در مقابله با دشمن و نشانه انسجام ملّی در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی حول محور ولایت بود.

وی با بیان اینکه ۹ دی پاسخی به توطئه‌های جدید دشمن بود، اظهار داشت: از ۹دی باید این را بیاموزیم که در صحنه دفاع از انقلاب در برابر فتنه‌های پیچیده دشمن، همه باید حاضر باشیم. 

آیت‌الله کعبی ادامه داد: سران فتنه نه‌تنها از ۹ دی عبرت نگرفتند بلکه با نفوذ در لایه‌های مدیریتی تلاش کردند فتنه را بازتولید کنند و باید بگوییم که همه مشکلاتی که امروز می‌بینیم، از جمله مشکلات معیشتی مردم و مشکلات عدیده‌ای که در اثر برجام حاصل شده، ریشه در تفکرات سران فتنه دارد که گفتد باید تکرار کنیم و تکرار آن‌ها بسترسازی برای تکرار فتنه بود.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه امروز کسانی که باید پاسخگوی وضعیت موجود باشند، مدعی شده‌اند، گفت: ما هرجا موفقیتی به‌دست آورده‌ایم ریشه در تفکر انقلاب و پیروی از رهبری دارد. ۹دی و چهل سالگی انقلاب باید به ما درس عبرت و هوشمندی و بصیرت نسبت به توطئه‌های پیچیده دشمنان را بدهد.

آیت‌الله کعبی، تجربه برجام را مورد اشاره قرار داد و گفت: درس برجام برای ما باید این باشد که در سایه سازش نه تنها تحریم‌ها از بین نمی‌رود، بلکه شدیدتر هم می‌شود. 

وی افزود: باید از ۹ دی الهام بگیریم که ملّت ایران راه پر پیچ و خمی را طی کرده است و اگر مقاومت کنیم به قلّه خواهیم رسید و هزینه عقب نشینی از باورها بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است؛ هزینه سازش، اقتصاد برجامی، گرانی و مشکلات معیشتی است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.