مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران دهمین نمایشگاه پژوهش حوزه علمیه خراسان به همت معاونت پژوهش در مدرسه علمیه عالی برگزار شد.

تقدیر از برگزیدگان دهمین نمایشگاه پژوهش حوزه علمیه خراسان

به گزارش قدس آنلاین، مراسم گردهمایی و تجلیل از غرفه‌داران و دست‌اندرکاران دهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی‌پژوهشی حوزه علمیه خراسان، با حضور جمعی از معاونان و مسئولان حوزه و غرفه‌داران و مسئولان برگزاری این نمایشگاه، در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین کندری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در این مراسم با بیان اینکه پژوهش بحثی دیربازده ولی پرثمر است، گفت: این امر، حرکتی اساسی و بنیادی است که در روایت امام عسکری(ع) مبنی بر «علیکُم بِالفِکرِ فَاِنَّهُ حَیاة قَلب البَصیر وَ مَفاتیحُ اَبوابِ الحِکمَةِ» به آن توجه داده شده و حضرت می‌فرمایند: امری که پیگیری آن بر شما لازم است، تفکر و تدبر می باشد که باعث زنده‌ماندن قلب آگاه شده و کلید درهای حکمت است.

وی افزود: موتور اصلی تحقیقات و لازمه به سرانجام رسیدن تحقیق، تفکر است تا تحلیلی صورت گیرد و محصولی ارائه شود؛ محصولات ارائه‌شده در نمایشگاه پژوهش نیز حاصل همین تفکر است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حضرت امام عسکری(ع) در کتاب تحف العقول در روایت دیگری می‌فرمایند: دو خصلت است که بالاتر از آن چیزی نیست: ایمان به خداوند و نفع‌رساندن به برادران، یادآور شد: از این روایت برداشت می‌شود که در پژوهش، مورد دوم با اتکا به مورد اول اتفاق می‌افتد، زیرا در ضرورت پژوهش گفته می‌شود که اگر پژوهش نباشد، حرکت علمی یا کند  و یا متوقف می‌شود و حرکت پژوهشی نوعی نفع‌رسانی است.

وی ادامه داد: اگر حرکت‌های پژوهشی عرضه  و نمایش داده نشود یعنی زحمات پژوهشگران و به تبع آن، نفع برادران ایمانی کمتر خواهد بود، بنابراین کسانی که در این نمایشگاه به ارائه آثار پرداختند نیز جزء افرادی قرار می‌گیرند که خصلت‌های بارز مد نظر امام حسن عسکری(ع) را دارند.

حجت‌الاسلام کندری خاطر نشان کرد: در برخی عرصه‌ها سال اول بود که حوزه علمیه خراسان ورود پیدا کرد و دید و نگرش جامعه را نسبت به این حوزه تغییر داد و این نشان می‌دهد که حضور نمایشگاهی حوزه علمیه خراسان هر سال تکامل می‌یابد.

وی تصریح کرد: باید جلسات آسیب‌شناسی نمایشگاه‌ها استمرار یابد و دبیرخانه‌ای دائمی تشکیل شود که در کنار آسیب‌شناسی، برای سال آینده برنامه‌ریزی کند و اتحادی در ارائه محصولات صورت گیرد که جایگاه حوزه علمیه خراسان نیز ارتقاء یابد و به مرحله‌ای برسیم که نام این حوزه در جایگاهی ویژه قرار گیرد.

 در ادامه این مراسم در کنار تجلیل و اهدای یادبود به همه نهادها، مدارس و بخش‌هایی که در این نمایشگاه حضور یافته بودند، از ۱۲ غرفه و غرفه‌دار برتر نیز تقدیر شد.

این غرفه ها شامل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بخش مراکز و نهادها، مدرسه علمیه نورالرضا(ع) در بخش مدارس علمیه، هیئت اندیشه‌ورز هنر، رسانه و فضای مجازی در بخش هیئت‌های اندیشه‌ورز و قرارگاه‌های علمی‌آموزشی، دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان در بخش مشاوره‌ها و حلقه‌های پژوهشی می باشد.

همچنین، از میان غرفه‌داران برتر نیز حجت‌الاسلام فتاحی معصوم در غرفه مرکز رشد و شکوفایی حوزه علمیه خراسان،   هادی نظام‌خواه در غرفه دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام محمدهادی رضایی در غرفه مدرسه علمیه حضرت مهدی(ع)، آقایان فاضل رضوی و خوش‌خو در غرفه اداره کل پژوهش‌های اسلامی صداوسیمای خراسان رضوی، آقای یعقوبیان در غرفه مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی تقدیر شدند.

در پایان نیز از چهار غرفه‌دار نمایشگاه کتاب استان، سیدرضا موسوی و مهدی سالاری در غرفه مؤسسه مطالعات راهبردی حق‌پژوهی، اسماعیل‌نژاد در غرفه مرکز مشاوره و مهارت‌آموزی حوزه علمیه خراسان و میرزایی‌نیا در غرفه شبکه فرزند بیشتر تجلیل شد.
منبع: حوزه
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.