رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه ترکیه می‌تواند آنچه از داعش در سوریه باقی مانده را نابود کند، از قول «رجب طیب اردوغان» به او در این باره خبر داده است.

ترامپ: اردوغان به من قول داده که باقیمانده‌ داعش را ریشه‌کن کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی تازه ضمن تاکید دوباره بر خروج نظامیان این کشور از سوریه، از قول «رجب طیب اردوغان» به او برای از بین بردن آنچه که از تروریست‌های داعش باقی مانده، خبر داد.

«دونالد ترامپ» در توئیتر خود نوشت: «رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه قویا به من اطلاع داده است که او هرآنچه از داعش در سوریه باقی مانده را ریشه‌کن خواهد کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «او (اردوغان) مردی است که می‌‎تواند این کار را بکند. مضاف بر آن اینکه، ترکیه دقیقا "در مجاورت" (سوریه) است. سربازان ما به خانه برمی‌گردند».

اظهارنظر تازه ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه در حالی مطرح شده که بامداد امروز دوشنبه در خبرها آمده بود که «جیمز متیس» وزیر دفاع مستعفی او در آخرین روزهای قبل از ترک منصب خود فرمان ترامپ برای خروج نظامیان از سوریه را امضا کرد.

یک مقام ارشد پنتاگون به «سی‌ان‌ان» گفت که دستور رسمی برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه توسط وزیر دفاع امضا شده است. به دلیل اختلافاتی که منجر به خروج متیس از کابینه ترامپ شده، برخی تحلیلگران معتقد بودند که وی تا قبل از کناره گیری این دستور اجرایی را امضا نخواهد کرد (جزئیات بیشتر).

بعد از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، وزیر دفاع این کشور و همچنین نماینده ویژه رئیس‌جمهور در ائتلاف به رهبری واشنگتن برای آنچه «مقابله با داعش» خوانده شده، در اعتراض به این موضوع و برخی دیگر از مسائل از سمت خود استعفا دادند.

علاوه بر فشارها در درون دولت آمریکا بر ترامپ برای تغییر نظر در زمینه خروج نظامیان از سوریه، اعضای ارشد کنگره آمریکا شامل هم حزبی‌ها او هم از این تصمیم انتقاد کرده‌اند و تنها تعداد معدودی از قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس سنا از قبیل «رند پال» و «مایک لی» حامی این تصمیم بوده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.