حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به چگونگی و راه های تقویت حافظه اشاره کرده اند.

چگونگی و راه‌های تقویت حافظه

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: کسی که می خواهد فراموشیش کم شود باید هر روز سه قطعه زنجبیل آغشته به عسل میل کند و خوردن کشمش به هنگام صبح به صورت ناشتا حافظه را تقویت می کند.

وقتی ویتامین "ث" در بدن کم شود، رسوبات و مایعات بدن زیاد می شود، به قول قدیمی ها رطوبت بر مزاج غلبه می کند، اعصاب را سستی و رکود فرا می گیرد و قدرت مغز و حافظه کم می شود.

برای کاهش دادن مایعات و سوزاندن رسوبات علاوه بر ویتامین "ث"، موادی لازم است که اعصاب را تحریک و حرارت بدن را زیاد کند و زنجبیل آغشته به عسل این خدمت را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد.

زنجبیل گرم و خشک، محرک و برای سوء هاضمه و بیماری های ریوی و فالج ( سست و بیکار شدن عضوی از بدن) مفید است و همینطور برای سرماخوردگی، قولنج، نفخ معده و تقویت حافظه سودمند است.

بیشتر بخوانید: علت پیدا شدن سنگ کلیه و مثانه چیست؟

کشمش در تحریک اعصاب، تقویت آن ها و تحکیم عضلات بسیار موثر است.

در کشمش، آهک، منیزیم، آهن، منگنز، پتاسیم، کلر، اسید فسفریک و مقدار زیادی قند دیده می شود که بیشتر آن ها غذای مستقیم مغز و اعصاب محسوب می شود، کشمش مزاج را نرم می کند، خون را صاف می کند، روح را نشاط می دهد، اعصاب را بیدار می کند و در عین حال آرامش بخش است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.