البرز - عزیز الله شهبازی با بیان اینکه بعنوان نماینده عالی دولت در استان، علاقمند به حضور در جلسات شوراهای اسلامی شهر هستم، گفت: شوراها با اشراف به حوزه عملکرد خود باید گره گشا باشند و استانداران و فرمانداران موظف به تمکین و اجرای قوانین مصوب در شوراها هستند.

علاقمند به حضور در جلسات شوراهای اسلامی شهر هستم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عزیز الله شهبازی استاندار البرز امروز (دوشنبه) در نشست اعضای شوراهای اسلامی استان البرز، اظهار کرد: اعضای منتخب شوراها افرادی نخبه هستند که خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند و شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه واسطی بین مردم و نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: در گذشته انتخاب شهردار به عهده استاندار بود که طبق قانون اساسی اداره شهرها به پارلمان های محلی داده شد و کلید شهرها را در اختیار شورای شهر گذاشتند.

استاندار البرز با بیان اینکه دولت به شکل گسترده تری اختیارات را برون سپاری کرده است، افزود:  اینک اداره شهرها با برنامه ریزی ها و مصوبات شوراها صورت می گیرد و۲۰ سال است دولت از تصدی گری شهرها خارج شده است.

شهبازی با اشاره به اینکه صنایع بزرگی در البرز مستقر هستند، گفت:باید ارزش افزوده  این صنایع را به نفع آبادانی شهرها و جبران کمبودهای زیست محیطی و آلودگی هوا صرف شود.

وی در ادامه گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر افرادی خبره و مسلط به اوضاع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند از این رو انتظار می رود در این راستا با ارائه برنامه های دقیق به ساماندهی حوزه های مربوطه کمک کنند.

شهبازی به اختیارات شوراها اشاره کرد و گفت: شوراها با اشراف به حوزه عملکرد خود باید گره گشا باشند و استانداران و فرمانداران موظف به تمکین و اجرای قوانین مصوب در شوراها هستند.

استاندار البرز گفت:اعضای شوراهای شهر باید نارسایی ها را احصا کرده و در کنار خدمتگزاران نظام در جهت حل موانع طرح ها و برنامه ها را اجرایی کنند.

مقام عالی دولت در استان  با بیان اینکه شهرداری ها با توجه به مصوبات شوراهای اسلامی موظف به ایجاد آرامش و امنیت در شهرها جهت پیشرفت و توسعه هستند، گفت: اکنون با گذشت ۱۶ ماه از عمر دوره پنجم شوراهای اسلامی، اعضا باید برنامه های مدون در خصوص آبادانی شهرها اجرایی کرده باشند

وی تاکید کرد: شهرداری ها باید در راستای درآمدزایی کوشا باشند و ضرورت دارد شوراها به سمت درآمدزایی بروند و در این رابطه برنامه محور عمل کنند چراکه شهرداری ها موسسات غیر دولتی محسوب می شوند از این رو باید انتظارات مالی آنها از دولت کاهش یابد.

شهبازی با بیان اینکه به احترام رای مردم و منتخبان آنها در جلسات شوراها شرکت می کنیم ولی بر این باور هستیم که در امور شوراها دخالتی نداشته باشیم، گفت: منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا بعنوان پارلمان های محلی باید به مشکلات و موانع مردم رسیدگی کنند

استاندار البرز درپایان گفت: بعنوان نماینده عالی دولت در استان، علاقمند به حضور در جلسات شوراهای اسلامی شهر هستم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.