- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ هزار تن گوشت قرمز دام سبک و سنگین در این استان تولید شده است.

۵۰ هزار تن گوشت قرمز در خراسان رضوی تولید شد/رسیدن به  رتبه نخست تولید گوشت قرمز در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس خراسان رضوی در زمینه تولید گوشت قرمز با ۷۴ هزار تن در سال رتبه نخست کشور را دارد.
وی ادامه داد: امسال میزان تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی حدود هزار تن افزایش نسبت به پارسال دارد. پیش بینی می شود تا پایان امسال ۷۵ هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روزانه ۱۰۰ تن گوشت قرمز دام سبک و سنگین در این استان مصرف می شود و به هیچوجه مشکلی برای تامین حجم مورد نیاز وجود ندارد.
خراسان رضوی ۷.۳ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد. این استان در حوزه گاوداری شامل صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی نیز دارای پنج هزار واحد دارای مجوز و ۱۰۰ هزار راس ظرفیت گاو مولد است. کل موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد در خراسان رضوی ۳۲۰ هزار راس است.
خراسان رضوی در مجموع ۱۴، ۶ میلیون واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور این استان تولید می شود.

منبع: ایرنا
پایان/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.